Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prima mea generație de elevi

În Clasa Junglei

Prima mea generație de elevi

Încă de când eram copil, poarta bunicilor era desenată și scrisă. Făceam ore cu toți vecinii care locuiau pe stradă și prin împrejurimi. Așa mi-am început eu „cariera didactică".

După absolvirea Facultății de Științe Socio-Umane, din Oradea, specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, am început să lucrez ca profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială „Nicolae Bogdan" din Vașcău, un an. În timpul masterului de Educație Integrată în Învățământul Primar și Preșcolar, anul II, am obținut o bursă Erasmus și mi-am continuat studiile masterale în Insulele Acores, Ponta Delgada.
Reîntoarsă în țară, am luat clasa pregătitoare la Școala Gimnazială „Dacia", din Oradea. Dacă privesc în urmă, realizez că au zburat cinci ani frumoși, plini de magie, în care am făcut parte din „Clasa Junglei".
Astăzi, după cinci ani de școală, a venit momentul să mă despart de prima mea generație. Am pus câte o bucățică din sufletul meu în fiecare zi de școală, la fiecare lecție, pentru a le pregăti aripile acestor copii, pentru a putea zbura cu încredere spre următorii ani de școală.
În acești cinci ani, am explorat cea mai complexă dintre planete: mintea umană. Am învățat matematica emoției, care nu dă niciodată restul zero și nu respectă regula logicii. În această matematică am învățat că atunci când împărțim, de fapt, înmulțim; atunci când învățăm să pierdem, nu facem decât să câștigăm, iar când învățăm să dăm, practic primim.
Momentul de final a fost unul cu o mare încărcătură emoțională, întrucât am finalizat prima generație de elevi din cariera mea didactică. Mă bucur enorm că am fost învățătoarea unei clasei de elevi fenomenali și sunt sigură că acești elevi sunt exact ceea ce societatea are nevoie pentru un echilibru perfect.
Prof. Claudia Mândru
 
Ca să te completăm, Claudia, vom spune:
O clasă fenomenală, cu o dăscăliță genială!
Ești teribilă, poetică, romantică și te prinde bine! Mai ai încă multe de spus, doar ești la răsăritul purpuriu, iar viitorul este în față, cât despre apus e impropriu să facem previziuni!
Vezi, unii se nasc dascăli, care dau ore (lecții) de mici!
Superb început de carieră!
Așteptăm să te lansezi cât mai des și pe lungimea noastră de undă!
(OviDan)
Pe Facebook OviDan (pagina de EDUCATIE), veți vedea mai multe poze, inclusiv video

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:55 Ora standard a Europei de Est