Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenți orădeni în vizită la OPEC și ONU

Experiențe inedite de învățare, de tip study trip,

Studenți orădeni în vizită la OPEC și ONU

Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene pune la dispoziția studenților săi experiențe inedite de învățare, de tip study trip, în care aceștia au ocazia să cunoască îndeaproape diferite organizații și instituții internaționale și să se familiarizeze cu mari teme din sfera relațiilor internaționale, studiilor europene și studiilor de securitate.

În acest sens, una din activitățile de tradiție ale Departamentului este aplicația de teren, activitate care este organizată în fiecare an, chiar de la înființarea specializării de Relații Internaționale și Studii Europene la Universitatea din Oradea.
Anul acesta (2023), aplicația a avut loc în perioada 6-8 iunie, iar studenții de la specializările de Relații Internaționale și Studii Europene, cu predare în română și engleză, și Studii de Securitate au avut oportunitatea de a vizita două organizații internaționale prestigioase, care își au sediul în Viena și de a afla de la specialiști rolul și modul în care acești actori pot acționa în complexul context internațional actual. Prima oprire a fost la sediul OPEC, unde studenții au asistat la un curs despre industria petrolului, crize trecute și actuale generate de creșterea prețului la petrol sau de securitate energetică, impactul acestei industrii asupra mediului și climei, strategii și programe de tranziție către energiile regenerabile și sprijinirea obiectivelor de dezvoltare sustenabilă. Participanții au avut, de asemenea, ocazia de a pune întrebări pe teme de interes actual și de a înțelege, astfel, provocările și oportunitățile din domeniul energiei, aspecte vitale în actualul context internațional marcat de războiul din Ucraina și criza energetică.
Următoarea oprire a fost la Centrul Internațional de la Viena, unde își au sediul mai multe organizații internaționale importante. Studenții au avut șansa să viziteze Biroul Națiunilor Unite de la Viena (unul din cele patru mari birouri ale ONU), și să afle mai multe informații despre activitatea Agenției Internaționale pentru Energie Atomică. Pe lângă șansa de a urmări la fața locului o dezbatere între specialiștii în domeniu din diferite țări, studenții au participat și la un curs despre dezvoltarea și folosirea practică a energiei atomului în scopuri pașnice, cum ar fi în evaluarea depozitelor de apă din Sahara, reducerea populațiilor de insecte care răspândesc boli sau în tratarea diferitelor forme de cancer. Un alt palier al cursului a vizat activitatea Agenției în domeniul asistenței pe care aceasta o oferă în vederea folosirii în siguranță a tehnologiei de producere a energiei nucleare, studenții aflând informații de ultimă oră despre rolul și acțiunile Agenției în gestionarea situației centralei nucleare de la Zaporojie.
Studenții au fost încântați de experiență. Yasmine este studentă în primul an la programul cu predare în limba engleză de Relații Internaționale și Studii Europene: „Ca student străin, a fost o experiență minunată, în special vizitele la OPEC și la Biroul Națiunilor Unite, deoarece sunt organizații strâns legate de domeniul pe care mi l-am ales să-l studiez. De asemenea, mi-a plăcut Viena foarte mult!". Casian, student la Relații Internaționale și Studii Europene a spus: „Aplicația de teren a fost minunată! Mi-a plăcut foarte mult, mai ales la ONU. M-am simțit important în mijlocul acțiunii și totul a fost ca o completare a cursurilor de la facultate. Această aplicație m-a ajutat să înțeleg mai bine domeniul relațiilor internaționale, m-a motivat să studiez mai mult, să îmi doresc mai mult. Sper să mai avem parte de astfel de experiențe". Lorena e studentă în anul al doilea: „Am rămas profund impresionată de tot ceea ce mi-a oferit această aplicație, de la cursurile susținute de specialiștii de la OPEC și ONU, în care am acumulat informații despre problemele globale actuale, până la arhitectura impresionantă a orașului. Această aplicație a fost o experiență în adevăratul sensul al cuvântului, pentru domeniul pe care mi l-am ales să-l studiez și în care vreau să-mi construiesc o carieră".
Strategia Departamentului este aceea de a oferi studenților de la programele de studii în relații internaționale, respectiv studii de securitate, o curriculă interdisciplinară și permanent adaptată la cerințele pieței forței de muncă. Gama largă de discipline, din diferite direcții ale domeniului socio-umanist, asigură acumularea  cunoștințelor și formarea competențelor, abilităților și atitudinilor necesare studenților pentru a face față provocărilor mediului de afaceri și politic internațional. De asemenea, programele pun accent pe formarea unei viziuni globale și a unei perspective critice asupra problemelor actuale.
Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene de la Universitatea din Oradea marchează cei 20 de ani de existență ai specializării Relații Internaționale și Studii Europene cu o serie de evenimente speciale, conferințe și întâlniri cu foști studenți, alumni, pentru a celebra această realizare importantă.     
Departamentul îi invită pe toți cei interesați să se alăture călătoriei academice și să descopere o lume plină de oportunități în domeniul relațiilor internaționale, studiilor europene și studiilor de securitate. Pentru a fi la curent cu noutățile și evenimentele organizate vă invităm să ne urmăriți pe Facebook, Instagram și pe website-ul nostru oficial: riseoradea.ro
Conf. univ. dr. Florentina Chirodea,
director al Departamentului de Relații Internaționale și Studii Europene

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:37:39 Ora standard a Europei de Est