Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Manifestare dedicată Zilei Europei

Miercuri, la Școala „Dacia” din Oradea

Manifestare dedicată Zilei Europei

Ieri, 9 mai, la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea a avut loc o manifestare dedicată Zilei Europei și partenerilor de proiect, la reuniunea de evaluare finală a celor trei ani, Școala „Dacia” fiind coordonatoare de proiect, în parteneriat cu școli din Italia, Grecia, Polonia și Irlanda.

„Unitate în diversitate”

„Nu întâmplător am planificat reuniunea de evaluare finală chiar de Ziua Europei, ne spune prof. Monica Urian, coordonatoarea de proiect. Pornind de la sloganul Uniunii Europene - „Unitate în diversitate”-, ne-am propus să ilustrăm ceea ce înseamnă diversitatea culturală a celor cinci țări partenere.”
O echipă de elevi din clasa a VIII-a a pregătit șase prezentări în power point pentru Europa, Grecia, Irlanda, Italia, Polonia și România, cu simbolurile UE și domeniile principale. De fiecare dată au fost evidențiate istoria și geografia (clima, relieful și atracțiile turistice), cultura și tradițiile. Prezentările au alternat cu momente artistice variate, un bun prilej de a cunoaște potențial cultural-artistic al școlii, artiștii, obiceiurile și tradițiile pe care le promovează, precum și înclinațiile și performanțele lor. În deschidere, elevii învățătoarelor Lucia Leț, Simona Cobe, și Ana Cuc au prezentat „Lioara”, un obicei specific Bihorului. Bucuria și motivul popular au fost amplificate apoi de dansatorii învățătoarelor Gabriela Negruț și Maria Floruț. După prezentarea Europei (în power point), pe scenă a evoluat grupul vocal „Europa” (îndrumat de înv. Lia Popovici), majoretele și gimnastele (din clasa înv.instit. Florica Hava), iar Răzvan Dobai (elevul înv. Georgeta Bucșa) a interpretat o baladă. Corul școlii (condus de prof. Irinel Băjenaru) a avut trei intervenții, în trei reprize (cu cântece de primăvară, de la Eurovizion, precum și imnul Europei). Patru eleve din clasa a VIII-a B (îndrumate de prof. Magdalena Moldovan) au interpretat un cântec maghiar, iar dansul sportiv a fost reprezentat cu cinste și talent de Carla Ieran și Armin Rapa. La punerea în undă a frumosului program artistic au contribuit deopotrivă și echipa de profesori alcătuită din Monica Urian, Rodica Măduța, Rodica Ochiș și Marin Bica. Spuneam că prezentările în power point sunt rodul colaborării unei echipe forte de elevi din clasa a VIII-a, alcătuită din: Adrian Cobârzan, Antonia Potroviță, Cristina Moț, Cristina Bucurean, Mihaela Mureșan, Natanael Heredea și Bogdan Balaj.

„Prețuind trecutul, pregătim viitorul”

La reuniunea de evaluare de la Oradea, au făcut deplasarea 11 profesori,  parteneri de proiect ai echipei de la Școala „Dacia”- școală coordonatoare de proiect, ei reprezentând: Scola Media Statale Alessandro Manzoni din Catanzaro –Italia, școala primară Avdira, din Mangana, provincia Tracia, din Grecia, Podstawowa nr.82 Swietej Jadwigi Krolowej din Cracovia – Polonia, și Scoil Cholmcille C.B.S. – Cork City din Irlanda. Fiecare delegație a adus materiale specifice semnificative pentru expoziția sugestiv intitulată „Prețuind trecutul, pregătim viitorul”. Printr-o multitudine de fotografii, sunt reliefate tradiții și obiceiuri, trecut și prezent. Tot din produsele proiectului fac parte și referatele, albumele, portofoliile, CD-urile și DVD-urile, precum și revistele scoase în cei trei ani de proiect Comenius -1.
Impresiile finale vor fi consemnate într-o carte de onoare.

Profesorul Florian Hava, directorul Școlii ”Dacia”, nelipsit de la toate reuniunile, mâna dreaptă a echipei de proiect, apreciază munca depusă și rezultatele obținute prin prisma frumoaselor cuvinte pe care profesorii delegațiilor străine le au la adresa echipei de proiect de la Școala „Dacia”.

Ovidiu DAN

P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Manifestare dedicată Zilei Europei).

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:54:44 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...