Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Aurel Pop, președintele Academiei Române

Colocviile Muzeului Țării Crișurilor

Aurel Pop, președintele Academiei Române

Muzeul Ţării Crişurilor Oradea-Complex Muzeal, împreună cu Centrul de Studii Interdisciplinare Oradea-Chișinău al Academiei Române și în parteneriat cu Universitatea din Oradea, Consiliul Județean Bihor și Primăria Municipiului Oradea, organizează conferința Iancu de Hunedoara și geneza Cavalerului Alb al Occidentului, susținută de către acad. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române.

Evenimentul va avea loc vineri, 9 iunie 2023, de la ora 12.00, la Muzeul Țării Crișurilor (Str. Armatei Române nr.1/A), Sala de conferințe.
Moderatorul conferinței va fi prof. univ. dr. Gabriel Moisa, managerul Muzeului Țării Crișurilor, cunoscut pentru experiența și expertiza sa în domeniul istoriei și culturii. În deschiderea evenimentului, cuvântul de salut va fi rostit de către prof. univ. dr. Sorin Șipoș, directorul Centrului de Studii Interdisciplinare Oradea-Chișinău.
Ioan-Aurel Pop este istoric și profesor universitar român, absolvent al Liceului „Andrei Șaguna" din Brașov. A urmat cursurile Facultății de Istorie și Filosofie, Universitatea „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, pe care le-a încheiat ca șef de promoție. În 1989 și-a susținut teza de doctorat intitulată „Adunările cneziale din Transilvania în secolele XIV-XVI".
Cariera sa didactică și academică a fost una impresionantă. Din 1996 este profesor la Departamentul de istorie medievală, premodernă și istoria artei a Universității „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, unde susține cursurile de paleografie latină, istoria Transilvaniei, istoria medievală a României. Începând cu anul 2002 este coordonator de doctorate în domeniul istoriei. În perioada 2012-2020 a deținut două mandate de rector al acestei universități.
În anul 2014, Ioan-Aurel Pop a fost ales președinte al Academiei Române, cea mai înaltă instituție cultural-științifică din România, care are un rol important în promovarea cercetării, culturii și educației în țară.
Ioan-Aurel Pop este recunoscut ca unul dintre cei mai distinși istorici români contemporani. A publicat numeroase lucrări științifice, în special în domeniul istoriei medievale și moderne, fiind un expert în istoria Transilvaniei. Contribuțiile sale în domeniul cercetării și educației l-au adus în atenția comunității academice internaționale. Este coordonator și organizator al mai multor conferințe internaționale și proiecte editoriale, implicând zeci de cercetători din țară și din străinătate. Este, de asemenea, autor a peste 70 de cărți, ediții de izvoare istorice, tratate și manuale universitare, volume îngrijite și a peste 500 de studii, articole, recenzii, dări de seamă, cronici în volume separate, reviste de specialitate și publicații de cultură.
Evenimentul se adresează tuturor celor interesați de istorie și cultură, conferința fiind o oportunitate unică de a învăța și de a se bucura de o prezentare de excepție a temei propuse. Muzeul Țării Crișurilor Oradea - Complex Muzeal oferă un cadru adecvat și inspirat pentru un eveniment de asemenea anvergură, iar participanții se pot aștepta la o atmosferă academică și culturală de înaltă calitate.
Intrarea este gratuită în limita a 150 de locuri!
Vă așteptăm cu drag!

 

 

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:01 Ora standard a Europei de Est