Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Literatura, izvor nesecat de inspirație

În prag de sărbătoare a copiilor

Literatura, izvor nesecat de inspirație

Miercuri, 31 mai 2023, în cea mai potrivită zi în care am putea vorbi despre copilărie, s-a desfășurat etapa națională a proiectului ,,Literatura, izvor nesecat de inspirație", organizat de Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" și coordonat de prof. Florina Bărcan. Au fost prezenți numeroși copii, părinți, profesori și doamnele directoare ale școlii noastre, prof. Teodora Codău și prof. Beata Balint.

Ajuns la ediția a V-a, proiectul ,,Literatura, izvor nesecat de inspirație" este cuprins în CAEN 2023, la poziția 16. S-a desfășurat pe două secțiuni: creație artistică și creație literară. Tema din acest an a fost ,,Imaginea copilăriei în literatură". Au participat 48 de școli din 27 de județe ale țării, 500 de copii îndrumați de 80 de cadre didactice. Miercuri, la etapa națională au fost premiați 93 de elevi. Doamna director, prof. Teodora Codău, a înmânat diplomele.
Gazda evenimentului de miercuri a fost doamna bibliotecar Mariana Barna, care le-a vorbit copiilor din amfiteatrul plin ochi al Bibliotecii Județene ,,Gheorghe Șincai". Cu mult tact și experiență i-a condus pe copii prin lumea copilăriei așa cum a fost surprinsă în scrieri de Elena Farago, Ion Creangă, Emil Gârleanu sau Mircea Sântimbreanu. Copiii și-au amintit personaje dragi întâlnite în călătoriile lor prin lumea cărților. Au amintit-o pe Matilda, fetița pasionată de citit de la o vârstă fragedă; pe Tom Sawyer, băiatul care prefera întâi de toate joaca cu prietenii; pe Heidi, fetița munților, care a învățat să citească în ciuda împrejurărilor vieții și care la rândul său i-a făcut parte și prietenului ei  Peter de această bucurie. Sigur, copiii au avut în minte și alți eroi din cărți și din lumea reală, iar întâlnirea cu ei, chiar și imaginară, poate transforma vieți.
Am fost prezentă în sală și cu bucurie am constatat faptul că elevii au mers acasă energizați, gata de a citi, molipsiți de atâta pasiune a colegilor lor.
La mulți ani plin de frumos, dragi copii!
Prof. Liana Sabo

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:50 Ora standard a Europei de Est