Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sărbătoare tradițională de Ziua Europei la L.T.B.E.

,,Ziua Europei - trecut, prezent și viitor”, ediţia a XIII-a

Sărbătoare tradițională de Ziua Europei la L.T.B.E.

În luna mai 2023, catedra de istorie-geografie din cadrul L.T.B. ,,Emanuel" a organizat concursul pe echipe cu tema ,,Ziua Europei - trecut, prezent, viitor", aflat la cea de-a XIII-a ediție, cuprins în cadrul proiectului educativ local ,,Europa văzută prin ochii elevilor". Activitatea a fost moderată de către prof. Ramona Iştoc, iniţiator al proiectului, iar domnul director adjunct Buleandra Constantin a deschis manifestarea cu o rugăciune.

Concursul a fost organizat pe două secțiuni, gimnaziu și liceu, fiecare având patru probe: prima a constat în prezentarea unui moment artistic original, creativ, care a surprins particularități culturale ale țărilor alese, a doua probă, de prezentare a standului, a evidențiat diverse aspecte istorice, geografice și gastronomice specifice statelor reprezentate, a treia probă a constat în realizarea unui obiect, doar din materiale reciclabile, care să reprezinte un simbol al țării respective, pentru ca a patra probă, mult așteptată, să încânte papilele gustative prin degustarea unor produse tradiționale fiecărei țări.
Juriul pentru liceu a fost prezidat de dna prof. Moțiu Rodica, ceilalți membri fiind: prof. Fiter Ciprian, prof. Silaghi Adriana, prof. Ocoș Andreia, prof. Opriș Ligia și Lajos Sebastian - coordonator Europe Direct Oradea.
Juriul pentru gimnaziu a fost prezidat de dna prof. Magyar Ana, ceilalți membri fiind: prof. Boldiș Marinela, prof. Nan Ioana, prof. Tamaș Nelu, prof. Burcă Alina și eleva Pintea Lorena, reprezentant al Consiliului elevilor.
D-na prof. Moțiu Rodica, cea care a ,,antrenat" echipa clasată pe locul 2 la gimnaziu, a avut amabilitatea să ne descrie această activitate, din punct de vedere al unui membru al juriului: ,,Geografie, istorie, cultură, gastronomie, joc actoricesc, standuri atrăgătoare, entuziasm pe toată scala de la 1 la 10 și multe, multe emoții: am avut din toate azi la evenimentul acesta. Felicitări echipelor Spaniei și Suediei, câștigătoarele celor două serii! Dar trebuie să o amintim neapărat și pe neuitata jurnalistă poloneză Țițikovska. Nu pot să vă descriu ce luptă s-a dat pe gogoși, nici ce gustos a fost ruloul cu carne pe care l-am mâncat! Au fost niște momente deosebite".
Câștigătorii de la liceu, echipa clasei a IX-a A, consideră că „acest eveniment este unic și personal pentru elevii școlii noastre, le oferă posibilitatea de a deveni mai uniți ca și clase, mai ales când pregătesc momentul artistic și amenajează stand-ul".
Am cerut feedback și din partea părinților elevilor clasei a VI-a C, cei care și-au adjudecat Premiul I la gimnaziu, dna Moțoc Mariana vorbind în numele lor: ,,Concursul creează o oportunitate fantastică oferind elevilor experiențe pe care nu le pot acumula din manual. Elevii învață să se organizeze, își descoperă talente, învață să cedeze în fața unor idei mai bune sau, dimpotrivă, să-și susțină punctul de vedere în fața echipei. Puși în fața unei situații inedite, elevii sunt scoși din zona de confort și stimulați spre cooperare și învățare informală. Cooperarea este cheia succesului unei astfel de activități complexe. Fiecare participă cu talantul pe care îl are: unii organizează echipa, alții scriu sceneta, unii fac cumpărături, alții se ocupă de partea culinară, alții fac decorul, fiecare are loc să se desfășoare. Iar cât privește informația științifică, elevii învață foarte multe despre țările Europei într-un mod mai interesant, mai plăcut, mai pe gustul lor.
Activitatea ne strânge laolaltă, ne forțează să fim o echipă și stârnește creativitatea fiecăruia. Ca părinte consider un mare câștig faptul că elevii sunt implicați în activități de genul acesta. Învață foarte multe curiozități despre țara pe care o reprezintă, își gândesc sceneta, se prezintă în fața unei audiențe, exersează gestionarea emoțiilor, se sfătuiesc, se susțin și chiar micile conflicte au plusul lor în dezvoltarea copiilor. Ca să-și organizeze standul, echipa trebuie să se consulte, să caute obiecte reprezentative, să gândească prezentarea, ceea ce îi obligă la interacțiune și, în felul acesta, se cunosc mai bine și chiar își descoperă puncte comune. Învață unii de la alții, își completează ideile, muncesc împreună. Chiar și aspectul financiar aduce un plus în ceea ce îi privește pe copii. Îi învață să gestioneze niște sume de bani, să dea socoteală pentru cheltuieli, să organizeze un buget...
Evident că toate se fac cu susținerea și sub îndrumarea părinților. Da, e nevoie de implicarea noastră. Dar o facem cu drag atâta timp cât suntem convinși de beneficiile pe termen lung în dezvoltarea armonioasă a copiilor noștri. Cred că datoria școlii este și aceasta de a crea astfel de oportunități de dezvoltare. Iar părintii trebuie să susțină pentru că nu poate școala singură. Tot vorbim de triunghiul școala - familie - elev. Acesta este unul din momentele în care se pune în valoare".
Din partea Consiliului elevilor, eleva Pintea Lorena, din clasa a XII-a B, consideră că ,,acest proiect a avut un rol semnificativ pentru dezvoltarea colegilor mei, oferindu-le posibilitatea de a-și lărgi cunoștințele despre țările din Europa și provocându-i să fie creativi în confecționarea simbolurilor țărilor ales".
Dnul director, prof. Curta Iosif-Viorel a încheiat manifestarea cu anunțarea punctajului obținut de către fiecare echipă și a premiilor aferente rezultatelor finale, felicitându-i pe toți participanții la concurs pentru efortul depus și creativitatea de care au dat dovadă pe parcursul probelor.
În cele ce urmează, vă prezentăm câștigătorii celei de-a XIII-a ediții a concursului dedicat Zilei Europei - 2023:
SECȚIUNEA LICEU
PREMIUL I - echipa clasei a IX-a A, reprezentând SPANIA: Marc Alexia, Vandici Alex, Ungur Andreea, Miclea Bogdan, Petrușan Daria, Popa Denisa, Brândaș Iulia, Tutu Matia, Pintea Nuria, Popoviciu Rareș, Marc Rebeca, Simuț Sara, Mihuț Ada, Bonca Robert, Selin Călin
PREMIUL II - echipa clasei a IX-a B, reprezentând FRANȚA: Bianca Gliția, Corb Sara, Crăciun Tabita, Roca Salomeea, Mihuț Denisa, Vereș Filip, Dudaș Marc, Corb Titus, Coita Rianna, Chiș Noris, Ilisie Ianis, Pohuș Daniela, Muț Linette
PREMIUL III - echipa clasei a X-a A, reprezentând ITALIA: Cioară Alexia, Andreea Gorcea, Raul Groza, Oscar Trifu, Carla Ciurdar, Marcus Teședan, Lucas Miheș-Secară, Ioana Balagiu-Popa, Elias Tuns, Darius Vesa, Armin Petrușan, Teodor Găvriluț, Rus David
 SECȚIUNEA GIMNAZIU
PREMIUL I - echipa clasei a VI-a C- SUEDIA: Demeter Iunia, Ciuciui Rahela, Balog-Crișan Sara, Mihuț Alexandra, Nica Alesia, Moțoc David, Coroiu Fineas, Duma Marc, Negru Ștefan, Stokker Denis, Stanciu Fineas, Ovănescu Alexandru, Blaga Cristian.
PREMIUL II - echipa clasei a VI-a A- POLONIA: Abrudan Gloria, Bențe Amaris, Nica Angelina, Popa Răzvan, Stranici Eduard, Mușet Alessia, Naroș Maria, Suciu Hannah, Tutu Gioele, Maghiar Ianis, Mircea Sasha, Hoduț Darius, Cuciula Alexandra
PREMIUL III - echipa clasei a VII-a B - CROAȚIA: Ingrid Stokker, Maria Mesteru, Sofia Filip, Ianis Clintoc, Capota Paul, Tudor Ilisie, David Costea, Luca Puie, Bogdan Riana, Hercut Karisa, Soporan Miriam, Tamaș Lisa, Sabo Cristina, Gliția Sara, Minxolli Sara, Felix Chiș, Ruth Câmpean
MENȚIUNE I - echipa clasei a VI-a B - UNGARIA: Blaga Anais, Galea Raisa, Zegrean Melissa, Filipaș Nadia, Maxim Elisa, Ilisie Iulia, Costache Sara, Pop Casian, Cavasdan Nicholas, Kiss-Roth Abel, Dorog Matei, Țuțu Toni
MENȚIUNE II, la egalitate, două echipe:
Clasa a VII-a A - CEHIA: Miclău Alexia, Vestale Sara, Demeter Alesia, Pentek Sara, Frățilă Daria, Negrău Giulia, Bora Andrei, Turcuș Andrei, Petruș Adonis, Buzlea Dragoș, Groza Samira și Buzle Rebeca
Clasa a VIII-a A - PORTUGALIA: Mag Cristina, Dudaș Daria, Erdeli Evelin, Cărcăleanu Ana-Maria, Constantin Adrian, Duma David, Teodorescu Andrei, Cioară Nicolas, Pop Sophie, Stranici Maya, Gal-Chiș Naomi, Burcă Ana.
Prof. Ramona și Florin Iștoc

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:48 Ora standard a Europei de Est