Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Spre ce mă orientez?

Sunt absolvent

Spre ce mă orientez?

Opțiunea unui tânăr pentru o anumită carieră fără nici un sprijin extern este un proces dificil, adesea asociat cu alegeri greșite, ezitări, abandonări și toate acestea cu un serios impact asupra viitorului profesional.

 Nevoia fiecăruia de a se ocupa de dezvoltarea propriei cariere este tot mai mare în lumea contemporană. Trăim într-un ritm extrem de alert și acest lucru impune strategii de adaptare socială tot mai avansate. Dificultățile care marchează piața forței de muncă, alături de constrângerile economice, sociale, tehnologice și politice, conduc la schimbarea structurilor organizaționale și a mediului de lucru. Pentru a ne adapta la acest ritm rapid al schimbărilor, cunoștințele, competențele și abilitățile noastre trebuie să țină seama de cerințele nou apărute pe piața forței de muncă.
 Piața muncii globalizată, dar și aderarea la UE au adus, pentru cetățenii români, o schimbare fundamentală: a crescut concurența pentru ocuparea locului de muncă, motiv pentru care trebuie să ne pregătim permanent. Competențele trebuie să ne fie corect gestionate și puse atent în valoare. Trebuie să dăm dovadă de disciplină și responsabilitate, să facem față cerințelor angajatorului pentru a obține un salariu potrivit calificării și competențelor noastre.
 Se impune găsirea unor variante care să modeleze individul conform personalității sale creând un parcurs stimulativ și motivant pentru a obține randament, rezultate și satisfacție. Procesul de planificare a dezvoltării individului trebuie centrat pe două direcții: dezvoltare personală și dezvoltarea carierei.
 În acest sens, Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” și Agenția județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor au acordat sprijin direct elevilor din clasele terminale prin oferirea unor servicii, în mod gratuit, în vederea orientării și consilierii profesionale sau a ocupării unui loc de muncă, în cadrul proiectului „Sunt absolvent. Spre ce mă orientez?”.
 Proiectul s-a desfășurat în două etape.
În cadrul orelor de dirigenție, elevii claselor terminale au fost testați cu ajutorul Bateriei de teste psihologice de aptitudini cognitive în vederea evaluării nivelurilor aptitudinilor personale. După înregistrarea și prelucrarea datelor, rezultatele obținute au fost comunicate elevilor spre a le servi în alegerea eficientă a unui loc de muncă, în funcție de competențele și abilitățile de care aceștia dispun în concordanță cu cele necesare pentru profesiile alese.
A doua etapă s-a desfășurat cu ajutorul Agenției județeane pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor, reprezentată de doamna director executiv Daciana Nica. Le-au fost oferite elevilor, informații cu privire la: înregistrarea la agențiile de șomaj în a căror rază teritorială își au domiciliul (pentru indemnizația de șomaj), informare și consiliere profesională (ce înseamnă orientarea profesională, de ce este nevoie de orientare profesională, strategii de căutare a unui loc de muncă, CV-ul, scrisoarea de intenție, forma și conținutul mapei de prezentare, interviul, etc.), medierea muncii, formare profesională, facilități acordate angajatorilor.
 Mulțumim doamnei director executiv Daciana Nica pentru ajutorul acordat în realizarea acestui proiect. (Alice Corodean)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:09 Ora standard a Europei de Est