Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

,,Educație pentru viitor”, ediţia a III-a

Simpozionul național cu participare internațională

,,Educație pentru viitor”, ediţia a III-a

Simpozionul național cu participare internațională ,,Educație pentru viitor" 2023 este organizat în cadrul proiectului județean cu același titlu, aflat în acest an la cea de-a treia ediție.

Inițiatorii parteneriatului sunt Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Arad,  Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea ,,Aurel Vlaicu" Arad, Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, Casa Corpului Didactic ,,Alexandru Gavra" Arad, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Arad, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, Institutul de Cercetări Politice și Evaluare în Educație și Asociația Profesorilor și Dascălilor de Pretudindeni (România).
Simpozionul se adresează cu predilecție cadrelor didactice din învățământul preuniversitar special, dar și cadrelor didactice din învățământul de masă și constituie un bun prilej pentru diseminarea unor metode, procedee, strategii diverse utilizate în procesul de predare-învățare-evaluare, cât și o oportunitate pentru realizarea unui schimb de bune practici. Dintre obiectivele vizate amintim: Promovarea, valorificarea şi împărtășirea unor modele de bune practici creative, inovative şi eficiente utilizate în procesul de predare-învățare-evaluare cu accent pe activitățile desfășurate în mediul online; cultivarea şi valorificarea potențialului creator al cadrelor didactice; diseminarea proiectelor și programelor educaționale
Activitățile simpozionului s-au desfășurat în format fizic și on-line pe parcursul a două zile (18-19 mai 2023) pe următoarele secțiuni: în format fizic: deschiderea simpozionului, prezentarea instituțiilor partenere, prezentare lucrări în plen; în format online: secțiune destinată diseminării proiectelor și parteneriatelor educaționale în limba română, secțiune dedicată profesorilor psihopedagogi, profesorilor logopezi și consilierilor școlari, secțiune destinată diseminării proiectelor și parteneriatelor educaționale în limba engleză, secțiune dedicată profesorilor care își desfășoară activitatea la nivel preșcolar-primar, secțiune dedicată profesorilor care își desfășoară activitatea la nivel gimnazial/liceal și profesorilor-educatori.
În deschiderea simpozionului și în cadrul secțiunii lucrări în plen și-au adus contribuția nenumărate cadre didactice: d-na prof. inspector Mitran Duțu Liana Maria, șef serviciu în cadrul Ministerului Educației, d-na prof. Elisabeta Ana Naghi, inspector în cadrul Ministerului Educației,  d-na profesor Antonia Nica, viceprimar al municipiului Oradea, d-l inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. dr. Horea Abrudan, d-l inspector școlar general și d-l inspector școlar general adjunct din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Arad, prof. Marius Sorin Göndör și d-l prof. Daniel Tocoianu, prof. univ. dr. Alina Roman, decanul Facultății de Științe ale Educației Psihologie și Asistență Socială de la Universitatea ,,Aurel Vlaicu" Arad, d-l conf. univ dr. Ovidiu Florin Toderici, director al CJRAE Arad, d-l director al Casei Corpului Didactic a Județului Bihor, prof. dr. Alin Ștefănuț, asistent univ. dr. Coșarbă Editha-Margareta, Universitatea ,,Aurel Vlaicu", Facultatea de Științe ale Educației Psihologie și Asistență Socială Arad, conf. univ. dr. Chirimbu Sebastian Cristian, Facultatea de Psihologie și Ştiințele Educației USH director, Institutul de Cercetӑri Politici și Evaluare în Educație APDP (Romȃnia) prof. asociat Universitatea Pedagogicӑ de Stat ,,Ion Creangӑ" din Chișinӑu (R. Moldova), asistent univ. drd. Hossu Rucsandra, Universitatea ,,Aurel Vlaicu", Facultatea de Științe ale Educației Psihologie și Asistență Socială Arad, d-na Gavrilă Roxana Maria, Universitatea Creștină ,,Dimitrie Cantemir", decan al Facultății de Științe ale Educației, director Catedra UNESCO, prof. Svetlana Zagorka Milencovici, inspector școlar pentru învățământ special ISJ Arad și prof. Erdeli Elena, inspector școlar pentru învățământ special, ISJ Bihor.
La ediția din acest an s-au înscris la lucrările simpozionului un număr de 214 persoane pentru secțiunile în limba română din 21 de județe și municipiul București și participanți din 10 țări: Grecia, Turcia, Italia, Irlanda, Polonia, Croația, Estonia, Spania, Bulgaria, Marea Britanie pentru secțiunea destinată proiectelor și parteneriatelor în limba engleză.
Tematica orientativă abordată în acest an la activitățile simpozionului a vizat: *Abordări teoretice în domeniul educației, educației incluzive, educației copiilor cu CES (lucrări științifice, cercetări fundamentale, analize de politici educaționale, cercetări comparative, cercetări empirice, modele de intervenție, studii de caz și modele de bune practici) *Logopedie și consiliere școlară- modele de bună practică *Strategii de diferențiere și individualizare utilizate în procesul instructiv-educativ *Modalități și strategii de lucru și evaluare utilizate la clasă *Resurse educaționale deschise; elaborarea și implementarea acestora în activitatea didactică *Diseminarea unor proiecte și parteneriate educaționale - secțiunea în limba română *Diseminarea unor proiecte și parteneriate educaționale - secțiunea în limba engleză, desfășurată cu sprijinul și implicarea partenerilor din străinătate.
Dintre rezultatele activităților organizate în cadrul simpozionului amintim valorificarea experiențelor didactice deosebite ale cadrelor didactice prin realizarea volumului cu ISSN al simpozionului care va cuprinde rezumatele lucrărilor prezentate (publicația va fi în format electronic).
În pagina de EDUCAŢIE Facebook OviDan, puteţi urmări secvenţa video cuprinzând intervenţia doamnei viceprimar, prof. Antonia Nica, la deschiderea lucrărilor simpozionului...
 Erdeli Elena & Ovidiu Dan

Trimite email
marți, 14 ianuarie 2025, 03:44:58 Ora standard a Europei de Est