Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Green bridge for future

A treia călătorie europeană a învățării din cadrul proiectului Erasmus+

,,Green bridge for future

În perioada 8-12 mai 2023, a avut loc cea de-a treia mobilitate din cadrul proiectului „Green bridge for future", Erasmus+ - Parteneriate pentru cooperare pe domeniul Educației școlare - KA210 (parteneriate la scară mică /de mică anvergură), având ca număr de referință 2021-2-RO01-KA210-SCH-000048099.

După întâlnirile din Italia și România a venit rândul Turciei să fie gazda unei întâlniri transnaționale. Participanți au fost 11 elevi și cinci profesori din Italia (Instituto Comprensivo „D. Bramante" Italia) și România (Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia), alături de elevi și profesori de la Gül Çetin Kaur Anatolian High School din Turcia.
Prima zi din cea de-a treia călătorie europeană a învățării din cadrul proiectului Erasmus+ ,,Green bridge for future" a debutat printr-o primire călduroasă din partea partenerului din Turcia. Prin cuvântul de bun sosit rostit cu emoție de o elevă ne-a fost prezentată o scurtă istorie a școlii.  A urmat o activitate menită să încurajeze dialogul intercultural și învățarea pe diverse teme. Surpriza plăcută a fost ca facilitatori ai discuțiilor au fost deopotrivă cadre didactice și elevi într-un loc sugestiv, biblioteca școlii.  Următorul moment a fost deosebit de onorant, primirea noastră la  T.C. Kumluca Hükümet Konaği de către inspectorul de specialitate și de către guvernatorul districtului Kumluca. Reîntorși la școală am fost implicați în diverse ateliere în care arta s-a împletit cu știința.
Vizita la Muzeul Național din Kumluca ne-a permis descoperirea cu fascinație din trecutul regiunii și nu numai. Și călătoria învățării a continuat într-un cadru de poveste, un loc special amenajat în care a fost evidențiat capacitatea pădurii de deconectare, recreere, refacere și stimulare a spiritului și organismului uman. Aici, am (re)învățat cum putem trai în comuniune cu natura. Spuneam că a fost un loc special fiindcă nu a fost doar de recreere, aici am descoperit o mică parte din fauna din zonă în cadrul micii grădinii zoo amplasate aici, ceea ce ne-a prilejuit desfășurarea unor activități green. Și dacă ne gândim și la familiarizarea procedeului tehnologic de ,,facere a lipiilor" prin vizitarea unui mic atelier, la faptul că am gustat pentru prima dată fructul ,,mușmula" (yeni duny), ... putem spune că prima zi a fost cu adevărat o EXPERIENȚĂ EXTRAORDINARĂ.
Cuvântul de ordine în cea de-a doua zi a mobilității din Turcia este ,,sărbătoare". 9 Mai - Ziua Europei a declanșat atmosfera celei de-a doua zi. Intonarea Imnului Europei în variantele participanților la mobilitate, respectiv italiană-română-turcă a confirmat deviza UE ,,unitate în diversitate". Pe ritmuri turcești,  italienești și românești am pornit spre obiectivele propuse de gazdele mobilității pentru cea de-a doua zi. Primul obiectiv a fost peștera Suluin, un fel de Scărișoara, dar nu cu zăpadă, ci cu apa de culoarea turcoazului. Au urmat câteva obiective care ne-au dezvăluit din  evoluția antropologică a locului, fie sub influența omului - Biserica ,,Sfântul Nicolae", Necropola Myra, fie sub influența naturii Batik Sehir - Sinking City (orașul de sub apă), ori a modernismului, Cetatea Simena. Vizita la complexul Tagem care printre altele se ocupă şi cu creșterea unor specii de pești, cum ar fi cea de levrec unde sunt producătorii nr. 1 din Turcia ne-a arătat un mod de dezvoltarea sustenabilă a acvaculturii.
Și dacă ne gândim că la Kecova am gustat portocale direct din portocal, că l-am sărbătorit pe unul din elevii ghizi cântându-i „La mulți ani" în diverse limbi, că s-au depășit bariere lingviste putem spune că ziua a doua a fost un adevărat FESTIVAL AL ÎNVĂȚĂRII.
Primul obiectiv al celei de-a treia zi a fost vizitarea ruinelor orașului  Phaselis,  un oraș încărcat de istorie, tradiție și cultură, oraș port preferat de Alexandru cel Mare și despre care se spunea că ,,dacă vrei să stăpânești lumea, atunci trebuie sa cucerești acele locuri". În vecinătatea orașului Phaselis se afla un alt oraș vestit, Olympus.  Vizita acestuia nu doar ne-a permis adăugarea bagajului nostru cultural a unor piese deosebite, dar și surprinderea scoaterii „pe viu la lumină" a unor vestigii a acestuia,  ziduri,  pavaje cu mozaic etc. Ultimul obiectiv al zilei a fost spectaculos: Chimaera Yanarta. Atât legenda cu monstrul cu cap de leu, cât și explicația științifică a ,,focurilor vii" ne-a fascinat. De altfel, toate cele trei obiective au reprezentat o  EXPERIENȚĂ BENEFICĂ  lărgirii orizontului nostru cultural.
Biodiversitatea variată cu care am luat contact pe tot parcursul zilei, în special varietatea floristică, posibilitatea observării ,,pe 1 mp" a unor variate specii de arbori și arbuști, a unor specii care nu se regăsesc în zona noastră, a datelor împărtășite cu mult drag de gazdele noastre ne-a întărit scopul proiectului, necesitatea protejării mediului și că fiecare dintre noi putem și trebuie să ne implicăm, iar adaptarea obiceiurilor zilnice astfel încât amprenta noastră ecologică să contribuie la durabilitatea unui mediu sănătos pe termen lung.
Și călătoria noastră a învățării a cuprins în cea de-a patra zi două obiective, RESURSE INEPUIZABILE DE ÎNVĂȚARE: Complexul Acvariului din Antalya - o perspectivă unică asupra unei game largi creaturi din diverse râuri ale lumii într-un decor subacvatic de vis, respectiv Muzeul Arheologic Antalya - o „șansă de a obține o privire asupra regiunii de coastă mediteraneene a Turciei de-a lungul secolelor" prin colecția remarcabilă de artefacte și statui de marmură, fosile de animale și ustensile de bucătărie, figurine de lut, boluri de vin și feluri de mâncare, diverse monede, haine, broderii, arme și obiecte metalice etc.
Am început ce-a de-a cincea zi, ultima, de mobilitate în Kumluca printr-un schimb de experiență referitoare la muzica specifică celor trei țări „dirijați" cu măiestrie de maestrul Musa. Am continuat cu un joc de fotbal. Vizita la o moschee a facilitat crearea unui moment de înălțare spirituală într-un spațiu de cult cu o arhitectură impresionantă. De asemenea, am descoperit o parte din modul de viață a locuitorilor din Kumluca vizitând bazarul.
Petrecerea de final a fost extraordinară, un moment plin de emoție, cum de altfel a fost întreaga mobilitate. Mulțumim gazdelor noastre, profesori și elevi deopotrivă de la Gül Çetin Kaur Anatolian High School, pentru FRUMOASA ȘI EDUCATIVA CĂLĂTORIE A ÎNVĂȚĂRII din cea de-a treia mobilitate!
Prof. Ujoc Maria

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 11:48:31 Ora standard a Europei de Est