Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activități de succes în cadrul programului educativ ,,Școala altfel”

La Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu” din Oradea

Activități de succes în cadrul programului educativ ,,Școala altfel”

La Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", Săptămâna altfel este încă o dovadă a faptului că, într-un mediu școlar valoros se desfășoară o muncă de calitate, iar elevii noștri vin cu propuneri de activități pe care să le realizăm în această perioadă foarte mult așteptată!

În Săptămâna Școala altfel, elevii clasei a IV-a C au desfășurat activități extrașcolare interesante:   
1. Excursie la Brad, Târgu Jiu, Orșova, Timișoara
           Însoțiți de doamna prof. Bunta Simona, elevii au fost într-o excursie de studiu până pe malurile Dunării.
Prima oprire a fost la Brad, unde au vizitat Muzeul Aurului, care a luat ființă în anul 1896. Aici am putut admira colecția care are peste 1.300 de exponate din aur găsite în minele din țară și din toată lumea. Acestea nu au fost prelucrate nici de meșteri aurari, nici de bijutieri. Copiii au admirat aici formele cele mai spectaculoase: steagul dacilor, șopârlele din aur și un cristal pentagonal, unic în lume.
În Târgu Jiu am vizitat ansamblul sculptural, operele vestitului sculptor român Constantin Brâncuși, omagiul adus eroilor căzuți în timpul Primului Război Mondial. Masa tăcerii, Aleea scaunelor, Poarta sărutului și Coloana fără sfârșit, un ansamblu, moștenirea cea mai de preț pe care Brâncuși a lăsat-o României.
Grupul excursioniștilor a fost cazat la Hostel Izvorul Rece, în localitatea Brebina, de unde am plecat a doua zi în croazieră pentru a ne bucura de priveliștea Cazanelor Dunării și pentru a vedea vestitul chip al lui Decebal, sculptat în stâncă de către sculptorul Florin Cotarcea, din orașul Orșova. Sculptorul a lucrat timp de zece ani, perioadă în care a fost ajutat de 11 alpiniști. Este cea mai înaltă sculptură în piatră din Europa și a doua din lume.
            Am ajuns și la Muzeul hidrocentralei Porțile de Fier 1. Aici am vizitat cu mare interes expoziții de: Etnografie și artă populară: costume populare, interior turcesc cu obiecte provenite de pe insula Ada Kaleh, care a fost înghiţită de apele Dunării în anul 1968, odată cu formarea lacului de acumulare de la Hidrocentrala Porţile de Fier I. Științele Naturii: Remarcabile sunt rocile tipice zonei Porțile de Fier. Hidrocentrala de la Porțile de Fier I este cea mai mare din România, una din cele mai mari construcții hidrotehnice din Europa și cea mai mare de pe Dunăre. În Sala Turbinelor am admirat cele șase turbine Kaplan, cu o putere instalată a fiecăreia de 194,5 MW, greutatea unei turbine fiind de peste 3.000 de tone.
Ne-a impresionat apoi Mănăstirea Mraconia, construită în 1523 de către Nicolae Gârlişteanu, ridicată pe locul unui fost punct de observaţie şi dirijare a vaselor de pe Dunăre.
În drum spre casă, ne-am oprit la Timișoara, municipiul de reședință al județului Timiș, devenit Capitala culturală europeană 2023. Aici am admirat Catedrala Mitropoliei Banatului, simbol al orașului de pe malul râului Bega, construită între 1936 și 1941.
A fost o excursie de studiu reușită deoarece am trăit momente pline de emoții, momente de  neuitat. Am văzut locuri frumoase și ne-am îmbogățit mintea și sufletul cu lucruri (informații) folositoare și cu bucurii pe care nu le trăiești decât rareori. Vremea a fost plăcută și... iar și iară, am împărtășit experiențe inedite, alături de prietenii și colegii noștri de drum, elevii din clasa a IV-a B, însoțiți de prof. Vasilica Ienei și de cei din a VIII-a C, coordonați de prof. Prodan Emil.
Revenind la Săptămâna altfel, trecem în revistă și alte activități (întâmplări) remarcabile:
 
Spectacol de magie cu cei doi tineri magicieni profesioniști, Eduard și Bianca. Aceștia ne-au pus la dispoziție un spectacol de magie care conține efecte vizuale impresionante, momente comice, momente interactive, iluzii mari de scenă. Cei doi ne-au surprins în mod plăcut, iar evenimentul rămâne ... unicat!
Vizită la Serviciul de Ambulanță
Aici copiii s-au familiarizat cu măsurile de acordare a primului ajutor. Li s-a explicat ce comportament trebuie să adopte atunci când se confruntă cu o situație de urgență și ce e bine să facă în diferite situații de urgență, atunci când cineva de lângă ei suferă o pierdere a stării de conștiență. După explicații, elevii au avut ocazia să aplice în practică cele auzite, exersând pe un manechin.
Ne antrenăm mintea - Sudoku pentru copii
Vorbim despre un joc mintal foarte complex. Am identificat împreună numere și am aflat că, în spatele identificării lor, există un mare efort care prezintă beneficii pentru creier. Și acest lucru a fost dovedit de știință. În concluzie, ne-am distrat, dar ne-am antrenat și creierul...!
Profesor Simona Bunta

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:58:12 Ora standard a Europei de Est