Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Facultatea de Drept a avut deosebita plăcere de a sărbători activitatea științifică

La ceas aniversar, pe parcursul a două zile,

Facultatea de Drept a avut deosebita plăcere de a sărbători activitatea științifică

În anul universitar 2022-2023, învățământul superior orădean este marcat de evenimente aniversare, precum 30 de ani de la reluarea învățământului juridic pentru Facultatea de Drept și cei 60 de ani de universitate continuă ai Universității din Oradea.

La ceas aniversar, pe parcursul a două zile, Facultatea de Drept a avut deosebita plăcere de a sărbători activitatea științifică împreună cu invitați, cadre didactice și cercetători din domeniul Dreptului, din mai multe țări.
Conferința bienală a Facultății de Drept, aflată la a IX-a ediție, a debutat în data de 11 mai 2023, cu ceremonia de acordare a titlului de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea dnei prof. univ. dr. Csilla Csák, decan al Facultății de Drept, Universitatea din Miskolc, ceremonie ce s-a desfășurat în Aula Magna a Universității din Oradea. Doamna prof. univ. dr. Csilla Csák este visiting profesor al Facultății de Drept al Universității din Oradea, President of CEDR-Hungarian Association for Agricultural Law, Vice-president of Comité Européen de Droit Rural, President of the Committee for the Law of Natural Resources and Rural Development of the Hungarian Academy of Sciences Miskolc District Commission, Scientific secretary of the Hungarian Academy of Sciences Miskolc District Commission (MAB), Member of the Presidency of Court of Arbitration of the Hungarian Chamber of Agriculture, Member of Public Body of the Hungarian Academy of Sciences(MTA).
După acest moment festiv au continuat dezbaterile pe marginea provocărilor învățământului juridic superior în cadrul secțiunii în plen a evenimentului, unde au luat cuvântul: prof. univ. dr. Mircea Dan Bob-Bocșan, Facultatea de Drept, Universitatea ,,Babeș Bolyai" Cluj-Napoca; conf. univ. dr. Laura Maria Stănilă, Facultatea de Drept, Universitatea de Vest din Timişoara și Adrian Mantoiu, director general al Editurii ,,Wolters Kluwer". A urmat o altă sesiune de comunicări și dezbateri științifice pe diverse teme.
       Vineri, 12 mai 2023, sesiunile științifice s-au derulat la sediul Facultății de Drept fiind grupate în cadrul a cinci secțiuni: Drept civil și procedură civilă, Drept european, regional și internațional, Drept public și Administrație publică, Drept penal și Procedură penală și Criminalistică (în cadrul acestei secțiuni s-a derulat și un atelier practic).
       În cadrul sesiunii științifice s-au înscris peste 50 de lucrări, având ca autori/coautori, colegi de la opt universități din țară și șase universități și institute de cercetare din străinătate, fiind reprezentate astfel în cadrul evenimentului nostru un număr de cinci țări.
       Pe această cale mulțumim tuturor participanților, invitaților și studenților implicați în organizarea acestui eveniment. Organizarea evenimentelor științifice ne oferă posibilitatea de a împărtăși experiențe, rezultate ale cercetări științifice și a aduce în discuție noi teme de cercetare.
Decan,
conf. univ. dr. Cristian Dumitru Miheș

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:25 Ora standard a Europei de Est