Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul Caravana experimentelor

La Școala Gimnazială Nr. 1 din Călugări

Proiectul Caravana experimentelor

În perioada martie-iunie 2023, Școala Gimnazială Nr.1 Călugări, jud Bihor, desfășoară proiectul Caravana experimentelor, proiect inițiat de Asociația „Educația te face mare", împreună cu un grup de cadre didactice de la școală și finanțat de Fundația Comunitară Oradea, prin Fondul Științescu Oradea, cu sprijinul sponsorului principal Accesa.

În școlile din mediul rural, lipsa laboratoarelor practice de științe reprezintă o reală problemă ȋn țara noastră. Prin intermediul programului Fondul Științescu Oradea această problemă a găsit rezolvare în cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Călugări. Până ȋn prezent, 30 de elevi au avut șansa să ȋnțeleagă mai ușor concepte teoretice precum forța centrifugă, proprietățile apei calde sau reci, refracția și reflexia, stările de agregare și densitatea, iar în perioada ce urmează vor experimenta reacțiile chimice și alte experimente cu forțe.
„Copiii au participat cu mult interes la experimentele care i-au ajutat să înțeleagă mai bine unele noțiuni învățate la fizică sau chimie sau pe care le-au descoperit pentru prima dată, practic învățând prin descoperire, alături de doamnele profesoare Todor Cristina și Bota Mădălina. Curiozitatea și dorința de cunoaștere i-a determinat să fie foarte receptivi, participând la activități interesante și relaxante în același timp, pe care cu siguranță, nu le vor uita. Mulțumim pentru această oportunitate Asociației „Educatia te face mare" și Fundației Comunitare Oradea", a declarat directorul instituției de învățământ, prof. Mihaela Țigan.
„Laboratoarele de fizică și chimie lipsesc cu desăvârșire din școlile de la sat. Este o șansă unică oferită acestor elevi. Dacă ne dorim tineri pasionați de științe, atunci trebuie să investim mai mult ȋn experimente de fizică și chimie. Ne-am propus ca, prin proiectul „Caravana experimentelor", finanțat de Fundația Comunitară Oradea prin Fondul Științescu Oradea, să ajungem la cât mai mulți elevi, astfel ȋncât să le stârnim interesul pentru științe", a transmis Olivia Smădu, președintele Asociației ,,Educația te face mare".
Proiectul Caravana experimentelor este finanțat prin programul Fondul Științescu Oradea, un program al Fundației Comunitare Oradea, inițiat de Federația Fundațiile Comunitare din România și de Romanian-American Foundation, realizat în Bihor cu sprijinul sponsorului principal Accesa. Contribuie la a face știința mai atractivă pentru copiii și tinerii din Bihor și următoarele companii locale: Cylex, Decitex Oradea, Golde Oradea, Plexus, Sema Express, VPK Packaging Salonta, ADLO, Vulcri, Madrugada, Holcim.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 18:59:34 Ora standard a Europei de Est