Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cititul nu are limite de acces

Un proiect de promovare a cărților și cititului

Cititul nu are limite de acces

Clubul Rotary Insignis Oradea a derulat un proiect de promovare a cărților și cititului, în cadrul Târgului de carte Radio România Gaudeamus, concomitent cu susținerea Asociației Deficienților Locomotori Bihor.

Vineri, 12 mai 2023, la invitația membrilor Clubului Rotary Insignis Oradea, au fost prezenți la Târgul de carte Radio România Gaudeamus 15 membri ai Asociației Deficienților Locomotori Bihor, alături de președintele asociației, Ovi Milian.
Cu aceasta ocazie le-au fost oferite 15 vouchere de 100 lei, pentru a-și alege cărțile pe care le doresc, lectura fiind o sursă de cunoaștere, dezvoltare și inspirație.
,,Ne-am bucurăm să vedem zâmbetele și recunoștința celor care au primit voucherele și sperăm să le facem viața mai frumoasă prin acest gest. Le mulțumim pentru curajul și determinarea lor de a depăși obstacolele și de a se bucura de viață." a declarat Anamaria Crețu, coordonatoarea proiectului.
Suplimentar, Clubul Rotary Insignis Oradea a mai acordat trei vouchere de câte 100 lei pentru achiziția de cărți din Târgul Gaudeamus Oradea, persoanelor participante la concursurile desfășurate pe pagina de Facebook a Radio România Gaudeamus, în zilele de sâmbătă și duminică.
Participanții la aceste concursuri au răspuns la niște întrebări provocatoare, iar câștigătorii au fost stabiliți prin tragere la sorți.
La întrebarea "Ce credeți că am putea face, fiecare dintre noi, pentru o societate mai tolerantă și mai incluzivă?", au fost avansate răspunsuri care fac trimitere la valori morale precum empatia, răbdarea, bunătatea.
"Cititul deschide lumea pentru toți. Ce carte ați recomanda pentru o societate mai deschisă?" a fost ocazia perfectă pentru a împărtăși astfel de titluri de cărți, printre care se numără "Curajul de a nu fi pe placul celorlalți", de Ichiro Kishimi, Fumitake Koga, "Curajul de a fi vulnerabil", de Brene Brown sau ,,Micul prinț", de Antoine de Saint-Exupéry.
Invitați să-și exprime părerea despre cum va arăta viitorul ,,Trăim vremuri care sunt în permanentă schimbare. Inclusiv modul de lectură se schimbă. E-book vs carte tiparită.
Biblioteca digitală vs biblioteca fizică. Spune-ne părerea ta despre schimbare în perspectiva viitorului, majoritatea participanților se pare că preferă varianta tipărită a cărților.
Această inițiativă este un exemplu de cum putem face o diferență pozitivă în comunitatea și un pas în plus spre o societate mai incluzivă și mai tolerantă.
Anamaria Crețu,
coordonatoarea proiectului

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:01 Ora standard a Europei de Est