Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ideile verzi ale elevilor clasei a IV-a C

Săptămâna verde (27-31.03.) și

Ideile verzi ale elevilor clasei a IV-a C

Săptămâna verde este un program de educație non-formală organizat pentru prima dată în școli din România, având ca scop promovarea educației ecologice și a conștientizării elevilor cu privire la importanța protejării mediului înconjurător.

Săptămâna verde reprezintă pentru noi o provocare nouă și o oportunitate de a oferi elevilor posibilități de învățare alternative și atractive.
Iată câteva dintre activitățile desfășurate de noi în Săptămâna verde:
*VIZIONARE DE FILME, DOCUMENTARE despre PĂMÂNT, AER, APĂ, GUNOI vs. DEȘEU, DEE-uri, ce se întâmplă cu DEE-urile după colectare? Cum e reciclat un frigider? În vizită (on-line) la o Fabrică de Reciclare Deşeuri Electronice! Elevii au învățat despre ecologie, reciclare, refolosire, dar mai ales, despre importanța păstrării unui mediu sănătos, curat, atât pentru noi, cât şi pentru urmașii noștri;
* CONFECȚIONARE DE COSTUME DIN MATERIALE RECICLABILE
Elevii au prezentat costumații confecționate exclusiv din materiale reciclabile, costume deosebite, ingenioase din: carton, hârtie, plastic, nylon, rafie, materiale izolante, ziare etc.
*ÎN VIZITĂ LA STAȚIA METEO ORADEA
Gazda noastră a fost meteorologul de serviciu, domnul profesor Moș Ioan, căreia şi pe această cale îi mulţumim pentru amabilitatea şi răbdarea de care a dat dovadă în relaţia cu dinamicii noştri elevi. Vizita a fost deosebit de interesantă, mai ales pentru faptul că era o noutate pentru mai toţi elevii care au avut astfel posibilitatea de a observa principalele instrumente şi aparate de măsurare şi înregistrare a datelor climatice: termometru de aer, de sol, pluviometru, chiciurometru, roza vânturilor, anemometru, heliograf. Domnul meteorolog le-a explicat elevilor amănunţit care este rolul acestor instrumente, cum şi de ce sunt poziţionate în perimetrul observabil, de câte ori se înregistrează datele climatice, unde, când şi cum sunt transmise datele.
            În concluzie, putem afirma că a fost o activitate interesantă, atractivă şi plină de învăţăminte, pe care sperăm să o repetăm şi în anii următori.
*TEATRUL PENTRU COPII ,,Turtița fermecată", în sala Filarmonicii....O zi absolut specială. În copilărie formăm aprecierea pentru valoare, cultura, activitatea actorului, spectacol, divertisment...  Am fost foarte încântați.
A fost o săptămână superbă! Bravo, copii! Mulțumim, ca de fiecare data părinților pentru implicare, pentru sprijin!
Astfel de activități îmbunătățesc motivația și implicarea elevilor în învățarea științelor și pot încuraja dezvoltarea de competențe transversale: gândirea critică, rezolvarea de probleme și colaborarea în echipă.
Prof. Simona Bunta,
Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" din Oradea

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:45:44 Ora standard a Europei de Est