Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vizită de studiu la Arany János Gimnázium din localitatea Nyiregyháya, Ungaria

De la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan

Vizită de studiu la Arany János Gimnázium din localitatea Nyiregyháya, Ungaria

„Educația este cel mai frumos dar pe care-l poate dobândi omul", spunea Platon și această afirmație își dovedește și astăzi valabilitatea, definind omul ca produs al educației.

        Un aport substanțial la formarea personalității elevului în spirit practic, aplicativ îl aduc activitățile extracurriculare, care vizează faptul că fiecare copil are caracteristici, interese, abilități și cerințe de formare unice. În acest context, fiecare elev își poate valoriza disponibilitățile, își poate satisface nevoile de cunoaștere. Elementele însușite prin activități din acest domeniu favorizează comunicarea, promovează pluralismul valoric specific unei societăți democratice, elimină discriminările de orice natură, permite asumarea de responsabilități necesare unei viitoare inserții sociale bazate pe progres.
        Activitatea din cadrul proiectului ,,The Green Week", s-a desfășurat în data de 28.04.2023,  promovând  relaţiile de cooperare între profesorii Colegiului Național „Iosif Vulcan" din Oradea și profesorii de la „Arany János" Gimnázium, din Nyiregyháza, Ungaria. Perceput ca un instrument de dialog, schimbul de experiență a încurajat mobilitatea și parteneriatul transnațional, motivându-i pe participanți să-și dezvolte competențele profesionale, în contextul actual al noilor provocări pedagogice.
       Scopul acestui proiect a fost implementarea cooperării între școlile partenere, a învățării reciproce la nivel european, împărtășind idei, practici și metode inovative de predare-învățare-evaluare în context blended-learning.
Obiectivele fixate au fost următoarele:
1.Cunoașterea altor sisteme de învățământ și a modului în care se realizează educația școlară în țările U.E.;
2.Întărirea dimensiunii europene în educație prin accesul transnațional la resurse educative;
3.Dezvoltarea capacităților de a face față provocărilor, de a se adapta diferitelor situații;
4.Încurajarea spontaneității, imaginației și creativității elevilor și a profesorilor în activitățile didactice;
5.Dezvoltarea abilităților de comunicare în limba engleză;
6.Însușirea unor metode de predare-învățare-evaluare, asimilarea unor modalități de acțiune care vor permite deschidere, flexibilitate şi mobilitate în activitatea cu elevii;
7.Implicarea elevilor în acțiuni de aprofundare a cunoștințelor despre natură și animale sălbatice în mediul lor de viață, prin vizită la Grădina Zoologică din Nyiregyháza, împreună cu elevii din școala parteneră din Ungaria.
              Prin acest proiect, elevii și profesorii implicați au avut posibilitatea de a cunoaște direct aspecte din activitatea școlară, de a-și interioriza cunoștințe și experiențe care permit participarea activă la viața școlii și a comunității, de a-și forma deprinderea de a lucra în echipă. Devine tot mai evident faptul că este necesară o educație care să completeze activitățile de învățare la clasă, să dezvolte dorința de a ști mai multe din diferite domenii ale științei, să dezvolte elevului competențe de a se implica în viața socială, de a folosi timpul liber în mod plăcut și util.
          Din echipa de proiect au făcut parte profesorii: Blaga Emilia, Ganea Daniela, Kovacs-Indrei Roxana și Urs Cătălin.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:22:56 Ora standard a Europei de Est