Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Copil român, copil rom, copil european”

Proiectul multicultural de voluntariat

„Copil român, copil rom, copil european”

Școlile gimnaziale orădene „Dacia” și „Andrei Mureșanu”, Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” și fundația Pro Familia Oradea au demarat, ieri (joi, 4 iunie 2009), o primă acțiune din cadrul proiectului multicultural de voluntariat „Copil român, copil rom, copil european”, desfășurată la Școala cu clasele I-IV din Lugașu de Sus.

Copiii dăruiesc copiilor
 Din 1999 - 2000, fundația Pro Familia Oradea (reprezentată de Somogyi Zoltan și Ema) cunoaște situația precară a unor familii din Lugașu de Sus și este alături de copiii acestora, ajutându-i în fel și chip. În acțiunea de joi, s-au implicat mai ales elevii și dascălii celor trei școli (Școala cu clasele I-VIII „Dacia”, reprezentată de prof. logoped Teodora Pop, Școala cu clasele I-VIII „Andrei Mureșanu”, inst. Lavinia Sabău și Ioana Abrudan, Lic. Ped. „Iosif Vulcan”, înv. Adriana Puie), care au pregătit pentru elevii Școlii cu clasele I-IV din Lugașu de Sus (cuprinși în două clase simultane, îndrumate de înv. inst. Silvia Monea și Alina Creț) pachete cu haine și articole de încălțăminte, rechizite și dulciuri, precum și premii pentru concursul de desen. La acțiune au participat și părinții (reprezentați de Dana Moroc, care a și filmat totul, Carmen Fetea - Cornea, Mihaela și Cristian Indrieș).
 După ce s-au prezentat și s-au cunoscut, elevii orădeni și elevii gazdă au interpretat (cântecul „Prieteni”) și au povestit împreună, dar mai cu seamă au lucrat cot la cot, în echipe mixte, pentru realizarea unui desen-„poster” pe tema „Bucuria de a fi copil”.
 Urmărindu-i cum lucrează în echipă, cu câtă înțelegere, implicare și entuziasm, am intuit faptul că cel mai important obiectiv al acțiunii a fost realizat: bucuria de a realiza ceva împreună cu colegii de echipă și implicarea sufletească în înfiriparea și cimentarea unor relații de prietenie.
 Primii care au predat lucrările au fost echipele alcătuite din Alex, Miruna, Emi și Nicu; Elvis, Petre și Andrei; Ana, Georgiana, Anca și Răzvan... Cele mai bune lucrări au fost premiate cu dulciuri și culegeri de matematică de către reprezentanții fundației și celor trei școli. Toți copiii, însă, au avut parte de atenții dulci și de clipe de destindere în curtea școlii.
  Următoarea acțiune a fost fixată pentru începutul anului școlar viitor, la Oradea sau la Lugașu de Sus, în funcție de modul în care va fi soluționată problema mijloacele de transport. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Copil român, copil rom, copil european”.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 15:09:28 Ora standard a Europei de Est