Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Doamna educației incluzive din România

Vineri, 28 aprilie,

„Doamna educației incluzive din România

Sala Consiliului de Administrație al Universității din Oradea a găzduit, vineri, 28 aprilie 2023, ceremonia festivă de acordare a titlului Doctor Honoris Causa doamnei prof. univ. dr. emerit Ecaterina Vrăsmaș. Considerată „doamna educației incluzive din România", prof. univ. dr. emerit Ecaterina Vrăsmaș este președinte al Rețelei Naționale de Integrare a Copiilor cu Cerințe Educative Speciale.

„Doamna profesor universitar doctor emerit Ecaterina Vrăsmaș s-a distins prin anvergura științifică dar și prin modul minuțios de abordare a aspectelor de ordin didactic și managerial, pe care abordându-le în mod sinergic a realizat un transfer de cunoaștere de o calitate superioară în domeniul educației, către numeroase generații de studenți, viitoare cadre didactice, cultivând în rândul acestora o stare de armonie, dorința de perfecționare și învățare continuă. Doamna profesor este un model de integritate profesională, identitate și noblețe spirituală, un promotor al instruirii și afirmării tinerilor, atât în cadrul activităților didactice, cât și în cadrul celor de cercetare științifică, un adept al inovației, calități ce constituie puternice motivații spre desăvârșire, trezind totodată atenția contemporanilor, dar și recunoașterea acestora", a spus, în „Laudatio, decanul Facultății de Științe Socio Umane, conf. univ. dr. Karla Barth.
Profesor emerit al Universității din București, Ecaterina Vrăsmaș este autoarea a 52 de cursuri și cărți de specialitate și a peste 100 de articole, publicate în reviste din țară și din străinătate. Prof. univ. dr. emerit Ecaterina Vrăsmaș a lucrat, în calitate de coordonator științific, pentru mai multe proiecte UNESCO, la proiectul național de cercetare acțiune PETAS - care a stat la baza reformării învățământului preșcolar, a fost consultant UNICEF, expert al International Labor Office etc. Cea care a primit, din partea Universității din Oradea, titlul de Doctor Honoris Causa este președintele Comisiei pentru Educație Timpurie din Ministerul Educației Naționale și, după cum spunea conf. univ. dr. Karla Barth se află „în strânsă legătură cu universitatea noastră".
Prof. univ. dr. emerit Ecaterina Vrăsmaș s-a declarat „copleșită și onorată" de primirea ei în rândurile corpului academic al Universității din Oradea. „În educație avem nevoie, în acest moment, de multă sinceritate, de mult adevăr", a spus universitara bucureșteană. Referindu-se la propria-i carieră, ea a mărturisit că și-a împlinit viața „cu dragoste, pasiune și energie", punând toate acestea în slujba educației, domeniul „care pentru mine înseamnă enorm". „Sunt mândră că, atât de departe, la Oradea, am niște colaboratori atât de minunați", a mai afirmat prof. univ. dr. emerit Ecaterina Vrăsmaș. „Să readucem latura umană în educație. Fără suflet nimic nu se poate face! Să avem încredere, unii într-alții, pentru că încrederea este prima dintre atitudinile care ne poate ajuta în educație. Și, cel mai important lucru de reținut; drumul nu s-a încheiat! Suntem încă la început de drum în tot ceea ce înseamnă: educație incluzivă, echitate, egalitate de șanse", a îndemnat, la finalul discursului său, prof. univ. dr. emerit Ecaterina Vrăsmaș.
Prezenți și ei la momentul festiv, împreună cu decani, cadre didactice și studenți ai Universității din Oradea, precum și cu numeroși dascăli orădeni, prorectorul prof. univ. dr. Sanda Filip, alături de conf. univ. dr. Constantin Țarcă - cancelarul general al Senatului Universității, și-au exprimat „bucuria ca, la momentul aniversar, când universitatea noastră împlinește 60 de ani de existență, să primim în rândurile noastre personalități reper ale cercetării românești".
În preziua evenimentului, Facultatea de Științe Socio Umane, Departamentul de Științele Educației, al Universității din Oradea, în colaborare cu Asociația RENINCO și Asociația CES, a organizat Conferința națională Educația incluzivă și multimedia. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:30 Ora standard a Europei de Est