Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Luni, a avut loc deschiderea festivă a Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar

Eveniment la Școala Gimnazială ,,Înv. Gâlgău Iosif” Păgaia

Luni, a avut loc deschiderea festivă a Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar

Luni, 24.04.2023, la Școala Gimnazială ,,Înv. Gâlgău Iosif" din Păgaia, a avut loc deschiderea festivă, oficială, a Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar, program ce vizează implementarea Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație (MATE) prin acordarea de granturi, în două runde, unui număr estimat de 2.500 dintr-un total de 3.235 de unități de învățământ de stat, de nivel gimnazial din țară.

 Școala Gimnazială ,,Înv. Gâlgău Iosif" Păgaia este beneficiarul proiectului <>, cod F-PNRAS-1-2022-1975, proiect finanțat prin Schema de Granturi Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar, în cadrul Componentei C15 - Educație a Planului Național de Redresare şi Reziliență (PNRR), aprobat prin Ordinul ministrului Educației nr. 3580/15.04.2022.
În runda 1 au fost selectate din județul Bihor 66 de şcoli, printre care și școala noastră. Scopul proiectului este prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurii a școlii și, implicit, creșterea ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior - gimnazial la învățământul secundar superior - liceu sau învățământ profesional și tehnic.
 Proiectul se bazează pe cinci activități principale: activități MATE (Mecanismul de avertizare timpurie în educație), în cadrul cărora se identifică și se înregistrează copiii aflați în risc de abandon școlar; activități de prevenire, care presupun identificarea și implementarea tehnicilor de învățare activă și incluzivă, urmând facilitarea învățării, a înțelegerii și a gândirii critice, activități de intervenție, care cuprind extinderea zilei de școală la program prelungit, constituirea grupurilor de lectură, realizarea activităților pedagogice și de sprijin, precum și activităților extracurriculare; activități de compensare, constând în asigurarea sprijinului material și de stimulare pentru elevii aflați în grupul țintă; digitalizarea procesului de învățare,în cadrul căreia se urmărește dotarea școlii cu clase inteligente pentru facilitarea procesului de predare-învățare.
Grupul țintă este format din elevii de gimnaziu ai școlii noastre, durata proiectului este de trei ani, cu începere din 27 septembrie 2022, data la care a fost semnat Contractul de finanțare, iar valoarea proiectului se ridică la suma de 412.026 lei fără TVA.
Echipa de proiect a școlii a propus activități diverse, atractive, eșalonate pe parcursul celor trei ani, toate vizând stimularea procesului de educație, creșterea gradului de promovabilitate la examene naționale, reducerea părăsirii timpurii a școlii.
Evenimentul de deschidere a fost onorat de prezența oficialităților comunei Boianu Mare, de cadrele didactice din școală, de reprezentanți ai Consiliului Reprezentativ al Părinților și, evident, de elevi, beneficiarii direcți ai programului.
Evenimentul a inclus, pe lângă prezentarea Programului si alocuțiunile profesorilor și colaboratorilor și un foarte reușit moment artistic realizat de elevii noștri talentați.
Ne dorim ca obiectivele asumate să fie realizate, astfel încât elevii noștri să progreseze, să fie motivați suplimentar în implicarea în activități, spre folosul întregii comunități!
Director, prof. Florica Sărac

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:57:56 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...