Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Directori administrativi, directori economici și contabili șefi, veniți de la toate universitățile publice ale țării, s-au întâlnit la Oradea

Universitatea din Oradea găzduiește Simpozionul Național de Management Administrativ și Financiar Universitar - 2023

Directori administrativi, directori economici și contabili șefi, veniți de la toate universitățile publice ale țării, s-au întâlnit la Oradea

În aceste zile, 27-29 aprilie 2023, Universitatea din Oradea este gazda Simpozionului Național de Management Administrativ și Financiar Universitar - 2023.

În prima zi a lucrărilor, rectorul, prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău s-a aflat și el printre reprezentanții structurilor administrative din universități, vorbindu-le despre modernizarea instituției pe care o conduce și despre provocările care stau în fața celor ce o gestionează. Rectorul universității orădene și-a început discursul subliniind că instituția sa este membră a consorțiului EU GREEN. În context, prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău le-a spus celor prezenți că marea provocare administrativă pe care și-a asumat-o este trecerea acestor imobile spre utilizarea SMART a tehnologiilor „green". El a dat drept exemplu chiar clădirea în care se află Aula Magna, locul de desfășurare al simpozionului, imobil ce beneficiază deja de asemenea tehnologii moderne și ecologice. „Tendința este orientarea spre «green campus» și eu cred că acolo trebuie să ajungem, a spus rectorul Universității din Oradea. Universitatea din Oradea trebuie să devină «verde», prin energia pe care o utilizează, colectarea deșeurilor și educație pentru sustenabilitate. Viitorul sunt campusurile «green și smart», să fim conștienți că trebuie să implementăm acești indicatori".
Apoi, prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău a ținut să le mulțumească tuturor membrilor staff-urilor administrative ale universităților din România pentru efortul de a menține în activitate instituțiile academice pe durata pandemiei. „Ați muncit mult în pandemie. Nu a fost deloc ușor. Noi, cei din conducerea universităților, v-am avut aproape în toată această perioadă dificilă și vă felicit pentru asta".
La rândul său, gazda Simpozionului Național de Management Administrativ și Financiar Universitar - 2023, Adrian Nicula - directorul general administrativ al Universității din Oradea - și-a exprimat bucuria de fi putut să-și aducă laolaltă colegii, pentru a discuta despre problemele lor de zi cu zi. „Avem oportunitatea unică de a ne împărtăși experiențele, pentru a ne îmbunătăți întreaga activitate. Sunt convins că, prin colaborare, experiență și bune practici, vom putea găsi soluții pentru toate problemele cu care ne confruntăm", a mai afirmat Adrian Nicula, directorul general administrativ al Universității din Oradea.
Vineri și sâmbătă reprezentanții administrațiilor universitare au dezbătut, în plen și pe secțiuni, probleme specifice activității lor de zi cu zi și perspectivele care stau înaintea structurilor administrative ale instituțiilor academice. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:29 Ora standard a Europei de Est