Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Școli înmănunchiate și istoria lor seculară”

Miercuri,3 iunie 2009, la Școala „Oltea Doamna” din Oradea

„Școli înmănunchiate și istoria lor seculară”

În cadrul proiectului educațional cu același nume, încheiat între școlile „Oltea Doamna”, „Andrei Mureșanu” și Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, a avut loc cea de a patra întâlnire de proiect, de această dată găzduită de Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna”.

 Activitatea a fost susținută de institutor Laura Vonea, învățătoarea clasei a III-a B, iar elevii din școlile partenere au fost însoțiți de institutor Lavinia Sabău și Ioana Abrudan (de la „Andrei Mureșanu”) și învățătoarea Adriana Puie (de la Lic. Ped. „Iosif Vulcan”).
 Pentru început s-a adus în discuție legătura dintre titlul proiectului și numele școlii gazdă, copiii știind că Oltea Doamna a fost mama lui Ștefan cel Mare (ce a domnit între anii 1457-1504).
  Prin materialele prezentate în power point, cei prezenți au aflat că „Ștefan cel Mare este fiul lui Bogdan și al Oltei, descendentă a Basarabilor din Oltenia, pe care Bogdan a cunoscut-o în timpul pribegiei sale.” („Ștefan cel Mare” - Manole Neagoe).
 „La curtea lui Vlad Dracul a cunoscut Bogdan pe Oltea cu care s-a căsătorit.” („Pagini legendare din istoria poporului român” - M. Neagoe).
 „Bogdan se însură luând-o pe Oltea al cărui nume nu e așa de obișnuit în vechime: această Oltea capătă credem, în călugărie, după moartea soțului ei, un alt nume, sub care o pomenește fiul său în1466, când ea nu mai era; Maria Oltea, călugărița Maria, ar fi trăit încă în cea mai nenorocită clipă din viață de lupte și uriașe silinți a fiului său, atunci când Moldova toată era înecată de valurile de turcime biruitoare.” („Istoria lui Ștefan cel Mare” - Nicolae Iorga).
 Oltea Doamna a fost îngropată întâi la Poiana, de unde o mută apoi nepotul Petru Rareș, în apropiata mănăstire a Probotei, ctitoria lui.
 În acest context, cei prezenți își reînnoiesc cunoștințele despre Ștefan cel Mare: despre bătăliile purtate în timpul domniei sale, precum și despre cetățile și mănăstirile ridicate în urma bătăliilor câștigate.
 Copiii și-au amintit de lecțiile studiate în anii precedenți în care apare figura marelui domnitor: „Ștefan cel Mare și Vrâncioaia” și „Muma lui Ștefan cel  Mare”, de Dimitrie Bolintineanu.
 În încheierea activității, în premieră pentru cei mai mulți, a fost audiată piesa „Când a fost să moară Ștefan”, pe versurile poetului Ștefan Octavian Iosif, urmată de „Cântecul lui Ștefan cel Mare”, de Adrian Păunescu. (L.V.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:49 Ora standard a Europei de Est