Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Viața cu boala Parkinson - perspective și opțiuni

Eveniment

Viața cu boala Parkinson - perspective și opțiuni

Cu ocazia lunii dedicate conștientizării bolii Parkinson, Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor, în parteneriat cu Spitalul Auxologico President și Asociația Filantropia Oradea, au organizat un eveniment dedicat pacienților cu boala Parkinson și aparținătorilor acestora.

   Evenimentul a avut loc în data de 25.04.2023 la Spitalul Auxologico President și a avut ca scop conștientizarea cu privire la evoluția și simptomele acestei afecțiuni degenerative, dar și prezentarea diferitelor opțiuni de terapie și a practicilor de îmbunătățire a calității vieții pacienților. Acesta a întrunit specialiști din diferite domenii, precum neurologie, recuperare medicală și psihologie, care au abordat  diferite aspecte asociate bolii, precum evoluția medicală a bolii, variantele de tratament, creșterea calității vieții și recuperarea pacienților cu boala Parkinson, precum și implicațiile psihologice ale afecțiunii.
Evenimentul a debutat cu un cuvânt de început din partea domnului manager al Spitalului Clinic Județean de Urgență Bihor, dr. Gheorghe Carp. Acesta a vorbit despre importanța conștientizării bolii Parkinson și a subliniat intenția unei bune colaborări între Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor și Spitalul Auxologico President, pentru a veni în sprijinul pacienților cu această afecțiune.
          A urmat prezentarea doamnei Zagavei Emilia-Paula, președinte al Asociației Bolnavilor de Parkinson și a Altor Afecțiuni Neurologice Degenerative ,,Sufletul Lalelelor". Doamna Zagavei,  ,,poet, scriitor, pacient și președinte de asociație" și ,,vocea pacienților", după cum s-a descris cu propriile cuvinte, a povestit despre experiența personală cu boala Parkinson.
Președinte al Asociației Filantropia Oradea, domnul pr. Laurențiu Lazăr, a abordat aspecte legate de boală din punct de vedere al împăcării cu sine și a adus în discuție Centrul de zi al asociației, din Oradea.
            Doamna dr. Monica Sabău, medic primar neurologie și șefa Secției Clinice Neurologie I a Spitalului Clinic Județean de Urgență Bihor, a luat cuvântul și le-a vorbit pacienților și aparținătorilor despre aspectele medicale ale bolii Parkinson. Doamna doctor a explicat că boala Parkinson este o afecțiune degenerativă, progresivă a sistemului nervos. Aceasta se manifestă prin degradarea neuronilor de la nivelul trunchiului cerebral. Datorită pierderii acestor neuroni care produc dopamina, pacienții dezvoltă simptomele specifice bolii, având dificultăți din ce în ce mai mari cu mișcările controlate. Medicul a discutat despre dificultatea diagnosticării bolii, mai ales în fazele incipiente și a descris simptomatologia specifică, care include cunoscutele simptome motorii, precum tremor și rigiditate musculară, dar și simptome precum tulburări la nivelul sistemului digestiv și urinar, tulburări de somn, sau manifestări psihosomatice. Doamna doctor a descris și variantele de tratament, menționând faptul că în momentul de față se poate vorbi doar despre tratamentul simptomatic.
Dr. Giuliano Zebbelin, medic primar medicină fizică și reabilitare, împreună cu dr. Gherle Anamaria, medic specialist recuperare medicală, din cadrul Spitalului Auxologico President, le-au vorbit pacienților  despre practicile de recuperare și reabilitare în cazul bolii Parkinson. Conform acestora, un rol foarte important în controlul simptomelor și în îmbunătățirea calității vieții pacienților o are efortul fizic, inclusiv dansul.
           Doamna Delia Daniela Brânzaș, psiholog clinician în cadrul secției Clinice Neurologie I a Spitalului Clinic Județean de Urgență Bihor, a abordat impactul psihologic al bolii Parkinson. Aceasta a vorbit despre reacția la diagnostic a pacienților, deteriorarea cognitivă și psihologică și a evidențiat importanța psihologului pentru pacientul cu Parkinson.
           Evenimentul s-a finalizat cu un atelier de kinetoterapie și tangoterapie, sub îndrumarea doamnei fiziokinetoterapeut, Ioana Franciuc și a doamnei instructor Valeria Mangra. Astfel, pacienții s-au bucurat de momente frumoase în care au dansat tango, dansul fiind o terapie recomandată pentru boala Parkinson.
Lisa Crăiuţ

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:58 Ora standard a Europei de Est