Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studente ale Departamentul de Muzică, laureate ale unuia dintre cele mai puternice concursuri de interpretare din lume

Ana-Carina Niculaș și Borbiró Timea

Studente ale Departamentul de Muzică, laureate ale unuia dintre cele mai puternice concursuri de interpretare din lume

Foarte tinerele flautiste Ana-Carina Niculaș și Borbiró Timea, eleve ale lect. univ. dr. Ariadna Mircescu, s-au clasat pe locul al doilea la „Caneres - International Music Competition Wienna". Concursul de interpretare muzicală din capitala Austriei este considerat de specialiști drept unul dintre cele mai puternice din lume.

„Studentele noastre au fost cele mai tinere participante la categoria «Senior Artist» și singurele premiate la această categorie, secțiunea flaut. Premiile unu și trei nu s-au acordat. Jurizarea, extrem de exigentă, a fost făcută de personalități ale lumii muzicale și profesori de la cele mai renumite instituții de specialitate din lume: Universitatea de Muzică din Viena, Royal College of Art din Londra, Universitatea din New York, Berkeley College din Boston, Universitatea din Connecticut, Academia de Muzică a Norvegiei, Universitatea de Muzică din Munchen și Universitatea de Muzică din Oregon", explică lect. univ. dr. Ariadna Mircescu - directorul Departamentului de Muzică al Facultății de Arte a Universității din Oradea.
Ana-Carina Niculaș (anul II) și Borbiró Timea (anul III) nu sunt la primele lor succese în competiții de interpretare. Cele două studente fac parte și din orchestra „International European Spirit of Youth Orchestra". Laureate ale concursului orădean „Fil nouveau - fell young", tinerele flautiste au avut ocazia de a cânta, ca soliste, alături de Filarmonica de Stat din Oradea.
„Prin această reușită deosebită, școala de muzică a Universității din Oradea s-a aliniat instituțiilor de profil din elita muzicală a lumii. Nu în ultimul rând, e important că, fiind evaluate de cei mai buni profesori și muzicieni, fetele și-au câștigat șansa de a fi remarcate din punct de vedere profesional", spune lect. univ. dr. Ariadna Mircescu.
Ana-Carina Niculaș a învățat să cânte la flaut acum 15 ani și spune că, exersând în fiecare zi, instrumentul „este azi cel mai bun prieten al ei". Tânăra flautistă speră ca diploma obținută la Viena să facă o bună impresie asupra conducerii filarmonicii orădene. „Aș vrea să mă angajez la Oradea, să rămân acasă", declară ea.
Borbiró Timea visează la un master în străinătate, la Gratz. Pentru ea, „premiul e important dar nu contează chiar atât de mult. Ceea ce contează e să știu că, pe scenă, mi-a ieșit piesa și că am cântat așa cum mi-am dorit. Mi se întâmplă rar așa ceva...", mai spune tânăra muziciană, adăugând că este foarte exigentă cu ea însăși.
„Trebuie să îi mulțumim și colegei noastre, prodecan conf. univ. dr. Anca Spătar, pentru că, fără ea, această extraordinară performanță nu ar fi fost posibilă", a mai ținut să adauge directorul Departamentului de Muzică al Facultății de Arte a Universității din Oradea, lect. univ. dr. Ariadna Mircescu. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:10:08 Ora standard a Europei de Est