Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

De ce merităm „100 de școli pictate”?

Proiect la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 din Tileagd

De ce merităm „100 de școli pictate”?

Primăvara aceasta, foarte capricioasă din punctul de vedere al vremii, ne-a dăruit miercuri,19 și joi, 20 aprilie 2023, două zile minunate, cu mult soare.

În lumina sa, parcă au prins viață și cele patru picturi mari, realizate miercuri și joi, pe pereții albi ai holului de la parterul Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 din Tileagd, structură a Centrului Școlar de Educație Incluzivă „Orizont", care a devenit a 51-a școală pictată. Înainte, zidurile erau parcă în așteptarea îmbrățișării culorilor, care să se contopească în desene. Artista Alina Ierugan a fost cea care le-a materializat visul, amestecând personal dispersitul cu pigmentul. Profesoara Laura Petruț a fost cea care a luat legătura cu plasticiana, în luna decembrie, în urma admirării lucrărilor realizate de către aceasta la Școala Gimnazială Nr. 1 din aceeași localitate.
Proiectul „100 de școli pictate" are ca scop folosirea artei murale pentru a crea spații de învățare mai plăcute și inspiraționale pentru elevi, prin oferirea câte unui set de cinci imagini, fiecărei instituții de învățământ, adaptate specificului local, care să le reflecte cultura și valorile, în mod gratuit. O caracteristică a artei Alinei Ierugan este că ea ajunge și în școlile foarte îndepărtate de Oradea, acolo unde nu te-ai aștepta să o găsești. Efectele sunt: aducerea veseliei în rândul privitorilor; venirea elevilor la școală cu plăcere; starea de bine dată de culori și combinațiile acestora; regăsirea copiilor în tematicile desenelor; conștientizarea de către elevi a faptului că și ei pot realiza lucrări asemănătoare, datorită simplității modelelor; mesajele pozitive scurte ajung mai repede la suflet; iau la cunoștință în mod continuu despre profesiile pentru care pot opta după absolvirea școlii. Aceste picturi murale nu sunt doar frumoase, ci și utile. Crearea unui mediu de învățare sigur și pozitiv poate ajuta la îmbunătățirea stării de spirit a elevilor și poate încuraja implicarea și angajamentul lor în procesul de instruire. Pe lângă transformarea școlilor în opere de artă, proiectul „100 de școli pictate" își propune să educe și să sensibilizeze comunitățile cu privire la problemele legate de conservarea mediului și să promoveze învățarea creativă ca mijloc de a le aborda. În unele cazuri, a fost folosit pentru a promova igiena și sănătatea prin crearea unor desene care învață copiii despre importanța spălatului pe mâini și a altor obiceiuri sănătoase
Pe măsură ce proiectul „100 de școli pictate" continuă să crească și să se dezvolte, acesta demonstrează puterea artei și a creativității de a inspira și a educa într-un mod inovator și neconvențional.
Alături de artistă, uneori participă și mămici voluntare, cărora pictura le permite accesul la propriile amintiri minunate din copilărie. Emoțiile de pe chipurile elevilor constituie pentru ele „hrană sufletească" și recompensă. Este confirmarea faptului că arta îl transformă inclusiv pe creator.
Acest proiect este continuarea altuia - „Copilăria pe asfalt", care a impresionat foarte multă lume.
La început, artistei i se părea foarte îndepărtată în timp ideea pictării a 100 de școli. Acum își dorește 1000.
Un alt proiect cu impact, avut în vedere, este „Amprenta ta în lume". Acesta este coordonat de managerul general al Asociației Maxwell România, Florin Băcioiu. Elevii, prin completarea unora dintre desenele Alinei, își lasă amprentele în sens propriu în școală. Apar teme de reflecție pentru ei, cum ar fi: Ce exemplu sunt pentru ceilalți? Se discută și cu profesorii, despre nevoile acestora.
Certificatul obținut de către școală se încheie cu îndemnul: „De aici începe lumea să devină un loc mai bun".
Psiholog drd. Alin Crețu

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:47:11 Ora standard a Europei de Est