Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La grădinițe, au început serbările!

Evaluările de la sfârșitul anului școlar

La grădinițe, au început serbările!

Copiii din grupa mică germană, de la Grădinița nr. 45 – „Ion Creangă” din Oradea, îndrumați de educatoarele Czegledi Emoke și Ramona Valcan, s-au străduit, ieri (miercuri, 3 iunie 2009), să le arate părinților câte lucruri au reușit să învețe în limba germană în primul lor an de grădiniță.

 Prichindeii sunt drăguți, sinceri, nevinovați, spontani, plini de energie și neprevăzut, așa încât le-a venit foarte ușor „să se dea în spectacol”, spre amuzamentul tuturor, iar educatoarele, de-acum călite, obișnuite, cu lecția învățată și cu ale lor mofturi, ce puteau face decât să-i mângâie și să-i mai potolească...
 Prin vers, cântec și joc, au încercat să evalueze cunoștințele însușite despre anotimpuri, plante și animale, dar nu școlărește, ci prin repovestirea „Teo și Victor”, prin recitări și cântece, prin dansul prietenilor și jocuri muzicale, la fel cum au procedat și în cursul anului. Periodic, ei au mai ieșit pe scenă, în fața părinților (de Crăciun și de 8 Martie), pentru a-și încerca puterile, dar au făcut-o și cu alte două ocazii, de 9 Mai – de Ziua Europei, precum și la I Iunie, chiar de ziua lor, dar... cu ușile închise!
 Un lucru este cert, care nu trebuie să supere pe nimeni: la vârsta lor atât de fragedă, ei au nevoie de multă înțelegere! Nu conversează ca lumea elevi mari, care au învățat o limbă timp de patru-cinci sau opt ani, darmite niște bebeluși care abia au învățat să stea pe scăunel și să se concentreze cât de cât la lecție. Atenția lor este de scurtă durată și distributivă. Pentru ei, orice stimul contează, iar prezența celor dragi „le-a întors fizicul pe dos”.
 Și totuși, au existat și momente de înălțare și de reușită deplină, iar directorul grădiniței, dna Eugenia Ciordaș, prezentă la serbare, a putut constata cel mai bine progresul pe care l-au făcut cei mai mici preșcolari ai secției de germană.
 La final de an școlar, cu ajutorul părinților, Emoke și Ramona au răsplătit munca celor 28 de truditori cu câte o carte ilustrată „La fermă” sau „Despre animale”, cu care să se delecteze fiecare până la toamnă... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La grădinițe, au început serbările!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:33:26 Ora standard a Europei de Est