Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mobilitate de grup la poalele vulcanului Etna, în cadrul Acreditării Erasmus +

Colegiul Național ,,Iosif Vulcan” Oradea

Mobilitate de grup la poalele vulcanului Etna, în cadrul Acreditării Erasmus +

La sfârșitul lunii martie 2023, s-a desfășurat mobilitatea în cadrul Acreditării Erasmus + 2021-1-RO01-KA120-SCH000044007, în cadrul căreia, 14 elevi și doi profesori însoțitori de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea, au participat timp de o saptămână la activitățile inițiate de către gazdele lor, elevi și profesori de la Istituto Professionale di Stato per i Servizi di Enogastronomia e Ospitalità Alberghiera, ,,Giovanni Falcone" Giarre, Italia.

Elevii au fost selectați din diferite clase de liceu în urma unui riguros proces de selecție, iar profesorii însoțitori au asigurat pregătirea, susținerea și diseminarea activităților și experiențelor trăite.
În prima zi a activităților, după primirea oficială de către direcțiunea școlii gazde, s-a realizat un tur al școlii echipa venită din România fiind ghidată de către elevii de la secțiunea turism și ospitalitate. Elevii români şi italieni au realizat împreună o activitate de conștientizare a schimbărilor climatice a nevoii de sustenabilitate a propriului stil de viață. Apoi, în grupe mixte, româno-italiene, s-au creat postere tematice având ca subiect sustenabilitatea, poluarea și alte probleme de mediu, în cadrul unui atelier de lucru Eco-creativ, demonstrând astfel competențe artistice și creative, dar şi abilități de-a lucra în echipă.
În următoarea zi, s-au prezentat aplicații eco-friendly de către elevii din Sicilia, iar după prezentare cu toții am fost invitaţi să le utilizăm în vederea promovării unui stil de viață prietenos cu mediul. Elevii au realizat împreună o activitatea de ecologizare în jurul școlii, în numele spiritului și angajamentului civic, cu accent pus pe puterea muncii în echipă de-a schimba obiceiuri și stereotipuri.
În a treia zi, am vizitat Timpa di Acireale - arie naturală protejată și au avut loc activități de educație pentru protecția mediului, realizate de către CEA Acireale - un spațiu de acțiune creat de către Legambiente Acireale, localizat în satul de pescari Santa Maria la Scala, unde conștientizarea necesităților și importanța ariilor naturale protejate ne-a amintit de ariile protejate din România. Ziua a patra a început cu o prezentare a unei acțiuni extraordinare de regenerare a pădurii Milo localizată pe Etna, urmată de o prezentare interactivă a vulcanilor din Sicilia, realizată de către vulcanologul Boris Behnche de la National Institute of Geophysics and Volcanology, în cadrul căreia ne-am familiarizat cu diferite aspecte ale erupțiilor vulcanice și ale biodiversității prezente pe cel mai înalt vulcan activ din Europa, urmată în ziua a cincea a mobilității de escaladarea ghidată a vulcanului mai exact a celui mai recent crater apărut în urma ultimei erupții.
Diseminarea activităților de conștientizare a schimbărilor climatice și a necesităților de constituire a unor atitudini civice sperăm să contribuie la formarea unor motivații și acțiuni responsabile din partea tinerei generații.
Prof. Popa Teodora Felicia
Prof. Belteghi Lioara Maria

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:31 Ora standard a Europei de Est