Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dezvoltare profesională într-un mediu multicultural

Colegiul Național „Teodor Neș” din Salonta

Dezvoltare profesională într-un mediu multicultural

Colegiul salontan își mărește numărul dascălilor cu experiență Erasmus+ în formarea internațională. În cadrul unei mobilități Erasmus+, în Barcelona, o echipă formată din trei profesoare din cadrul Colegiului Național „Teodor Neș" Salonta a descoperit, în luna aprilie 2023, cum noile tehnologii TIC revoluționează educația.

„Educația modernă se bazează pe tehnologie pentru a transforma procesul de învățare și a pregăti elevii pentru lumea digitală în continuă schimbare. Unul dintre proiectele-cheie care facilitează această tranziție este programul Erasmus+, care oferă oportunități de învățare internaționale și interculturale pentru studenți și profesori din întreaga Europă", ne-a declarat prof. Adina Harizomenov.
Pentru a explora potențialul noilor tehnologii în educație, în urma unei selecții organizate la nivelul unității de învățământ, profesoarele Adina Harizomenov, Roxana Ilieș și Claudia Vlad au participat recent la un curs Erasmus+ intitulat „ICT Tools for Education" (Instrumente TIC pentru Educație) în minunatul oraș Barcelona, din Spania. „A fost o experiență captivantă și inovatoare, care ne-a oferit oportunitatea de a descoperi noi metode și tehnologii în pedagogia modernă. Programul de formare a avut loc pe parcursul a cinci zile, în prima săptămână din aprilie, și a fost organizat de o echipă internațională de experți în domeniul educației și tehnologiei (Shipcon Group), care ne-au ghidat într-o călătorie interactivă și practică prin lumea tehnologiilor TIC aplicate în educație. Participanții la curs proveneau din diferite țări europene (Austria, Estonia, Finlanda, Lituania, Portugalia), ceea ce a creat o atmosferă multiculturală și stimulantă, în care am avut ocazia să împărtășim experiențe inedite și să învățăm unii de la alții", ne-a declarat prof. Claudia Vlad.
Cursul a fost structurat într-un mod interactiv și practic, combinând sesiuni teoretice cu exerciții practice. Participanții au avut ocazia să lucreze în echipe, să creeze și să partajeze resurse digitale, să experimenteze diferite instrumente TIC și să dezvolte proiecte de învățare bazate pe tehnologie. S-au abordat instrumente deja cunoscute de către cadrele didactice, cum ar fi Google Classroom, Kahoot, Mentimeter sau Padlet, dar s-au experimentat și diverse aplicații inovative, precum Blooket, Quizlet, Plickers, Jeopardy. Cursul s-a concentrat pe utilizarea acestor instrumente într-un mod creativ pentru a sprijini procesul de învățare și a îmbunătăți experiența de predare în clasă.
Această experiență benefică procesului educațional salontan a fost posibilă și prin aportul remarcabil al echipei de proiect Erasmus+ de la nivelul Colegiului Național „Teodor Neș" Salonta, formată din prof. Illyes Lajos Demeter (responsabil de proiect), prof. Dana Canahai, ec. Gabriela Hudișteanu și prof. Florentina Galea, directoarea instituției de învățământ. Totodată, profesorii și elevii salontani sunt susținuți în cadrul acestui proiect educațional de profesionalismul doamnei Angelica Anghel, expert VET în ANPCDEFP, precum și de numeroșii colaboratori din Cipru și Spania.
prof. Roxana Ilieș
Andrei Ovidiu Petrache

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 21:45:54 Ora standard a Europei de Est