Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Intervenții chirurgicale oro-maxilo-faciale complexe

La Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor

Intervenții chirurgicale oro-maxilo-faciale complexe

În cadrul Compartimentului Chirurgie Orală și Maxilo-Facială din cadrul Secției Clinice ORL se efectuează intervenții chirurgicale cu diferite grade de complexitate.

Acestea includ traumatismele părților moi și dure de la nivelul feței, tumorile de la nivelul feței, cavității bucale și regiunii cervicale (gât) și patologia infecțioasă de la acest nivel, patologia glandelor salivare, patologia sinusurilor maxilare și a articulației temporo-mandibulare, patologia dureroasă de la nivelul feței și leziunile dento-maxilare.
            Dintre intervențiile cu grad de dificultate ridicat, menționăm cazul recent al unui pacient de 59 de ani, diagnosticat cu o formațiune tumorală la nivelul glandei parotide drepte. Având un diametru de aproximativ 4 centimetri, tumora afecta fizionomia și masticația pacientului, iar în timp, putea să prezinte un risc de creștere în dimensiune și evoluție canceroasă.
            S-a dispus efectuarea parotidectomiei superficiale, care constă în excizia formațiunii tumorale împreună cu lobul superficial al glandei parotide, cu conservarea nervului facial.
            Medicii au efectuat o incizie de aproximativ 18 cm pe partea dreaptă a feței pacientului, primul obiectiv fiind identificarea nervului facial drept pentru a diseca de-a lungul lui. Acest aspect este deosebit de important, pentru a nu produce lezarea nervului. Dacă nervul este lezat, pacientul poate să rămână cu pareză pe partea dreaptă a feței în urma intervenției. După identificarea nervului, s-a excizat formațiunea tumorală împreună cu porțiunea glandei parotide aflată deasupra tumorii.
            Intervenția a avut loc în data de 4 aprilie și a decurs bine, fără incidente. Pacientul a fost externat două zile post-operator, fiind în stare favorabilă.
            Această intervenție a fost posibilă datorită unei strânse colaborări dintre medicii și asistentele Compartimentului Chirurgie Orală și Maxilo-Facială din cadrul Secției Clinice ORL și Secția Clinică ATI. Echipa operatorie a fost compusă din dr. Alexandru Precup, medic specialist chirurgie orală și maxilo-facială, dr. Sorin Tripe, medic primar chirurgie orală și maxilo-facială și dr. Bogdan Bumbu, medic primar chirurgie dento-alveolară și medic rezident chirurgie stomatologică și maxilo-facială, aceasta fiind coordonată de către dr. Iuliu Moldovan, medic primar chirurgie orală și maxilo-facială.
            De la începutul anului 2023, echipa a efectuat intervenții cu un grad de complexitate ridicat, dintre care amintim: reducerea și imobilizarea fracturii complicate de mandibulă, prin osteosinteză, excizia glandei submandibulare, excizia unei tumori faciale și reconstrucția cu lambou regional cervical, îndepărtarea unei formațiuni tumorale de la nivelul mandibulei prin hemirezecție de mandibulă cu dezarticulare, evidare ganglionară laterocervicală și submandibulară și reconstrucția defectului post-operator.
Lisa Crăiuț

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:21:03 Ora standard a Europei de Est