Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Vivat prietenia!”

Un parteneriat între școlile din Tășad și Drăgești

„Vivat prietenia!”

Ziua de 31 mai 2009 a fost o zi emoționantă, mult așteptată de elevii școlilor din Tășad și Drăgești (județul Bihor).

 La inițiativa prof. Bologan Elena și inst. Albu Nicoleta (de la Școala din Tășad), prof. Liana Baș (director) și Ioana Venter (de la Școala din Drăgești), a fost organizată o excursie cu caracter istorico-literar pe traseul Oradea – Deva -  Hunedoara, în baza parteneriatului („Vivat prietenia!”) încheiat între cele doua școli la începutul lunii mai.
 Inițiatorii parteneriatului (împreună cu colaboratorii lor: prof. Jiarca Florin, inst. Jiarca Florina, inst. Șandra Florica, înv. Dobai Mihaela și înv. Colf Cristiana) și-au propus, astfel, să educe elevii în spiritul respectului pentru tradiție, istorie și neam, să le imprime spiritul fair-play-ului, să dezvolte relații de prietenie și colaborare între școli.
 Această activitate recreativă, instructiv-educativă, deosebit de atractivă pentru copii, le-a dat posibilitatea să facă o „incursiune” în istoria atât de zbuciumată a acestor meleaguri. Plini de emoție și încântare, elevii au avut prilejul să-i cunoască, la Þebea, pe cei care ne-au apărat identitatea națională (Avram Iancu, Horea, Cloșca și Crișan). Urmând itinerariul stabilit, elevii au avut ocazia să viziteze mănăstirea Crișan. Nerăbdarea a crescut o dată cu apropierea de ținuturile Devei și Hunedoarei. Castelul de la Hunedoara și cetatea Devei au fost obiectivele turistice cele mai atrăgătoare. Prin aceste edificii istorice ale epocii medievale, au fost evocate figurile lui Iancu de Hunedoara și Matei Corvin. Tot acum și aici, elevii au admirat centru sportiv de gimnastică feminină de la Deva și alte obiective turistice ale orașului.
 Întreceri sportive  - de Ziua copilului
  Ziua internațională a copilului a fost marcată prin jocuri și întreceri sportive. Invitați de elevii Școlii din Drăgești, elevii din Tășad au răspuns cu plăcere provocării de a juca fotbal și handbal în compania partenerilor lor de proiect. Meciurile au fost arbitrate de domnul prof. Jiarca Florin. Scorul contează mai puțin. Importante sunt mișcarea în aer liber și prietenia care s-a legat între elevii și dascălii celor două școli prin derularea proiectelor școlare de parteneriat. (Elena & Nicoleta)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:49:24 Ora standard a Europei de Est