Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Tradiții românești”, concurs interjudețean, aflat la cea de-a VI-a ediție

Proiectul regional de folclor și tradiții a ajuns, astăzi, pe scena Palatului orădean

„Tradiții românești”, concurs interjudețean, aflat la cea de-a VI-a ediție

,,Un popor fără tradiţii este un popor fără viitor", spunea Alberto Lleras Camargo.

Proiectul educativ ,,Tradiții românești", concurs regional de folclor și tradiții, este coordonat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea și se află la ediția a VI-a, cuprins la poziția 242, în C.A.E.R. al M.E., anul școlar 2022-2023.
Datorită stării de pandemie, din primăvara anului 2019, nu am mai organizat concursul cu participare directă, pe scenă.
Activitățile proiectului se adresează elevilor din învățământul de masă, integrat, special, preșcolar, primar, gimnazial și liceal și constă în două evenimente cultural-educative: Festivalul regional ,,Șezătoarea la români" - concurs regional de folclor și tradiții cu participare directă, desfășurat în 6 aprilie 2023, pe scena Palatului Copiilor din Oradea, și Concursul - expoziție: ,,Suflet curat de primăvară - Mărțișor", desfășurat anterior, în luna martie 2023.
Prin proiectul educativ ,,Tradiții românești" ne-am propus să valorizăm tradiţiile şi obiceiurile poporului nostru în contextul socio-cultural actual în care, prin intermediul mijloacelor media, se promovează în rândul tinerilor împrumuturi din diverse culturi.
Tradiţiile noastre, moştenite din moşi-strămoşi, dorim să fie preluate şi transmise următoarelor generaţii, pentru a sădi în inimile copiilor dragostea pentru frumos şi autentic, armonie, graţie și ritm.
Toate acordurile de parteneriat din cadrul acestui proiect educativ și-au propus colaborarea dintre aplicant şi parteneri în vederea organizării şi desfăşurării de activităţi extraşcolare legate de sărbătoarea Crăciunului, celebrarea Micii Uniri, frumusețea sărbătorii de Dragobete, Mărțișorul - despre care putem să spunem că la reuniunea Comitetului UNESCO din Coreea de Sud, a fost aprobată includerea acestuia în patrimoniul cultural al Organizației.
        Dorim să învăţăm elevii să aprecieze frumuseţea portului popular, a dansului şi cântecului românesc, a meşteşugurilor tradiţionale atât de mult apreciate în ţară cât şi în afara ei.
De aceea am considerat oportun acest proiect educaţional în vederea evidenţierii valorilor, tradiţiilor şi obiceiurilor româneşti, prin care cultivăm de la cea mai fragedă vârstă sentimentul de apartenenţă, de iubire şi dragoste pentru rădăcinile şi valorile poporului român.
Primăvara este anotimpul renaşterii şi al bucuriei. Noi toţi considerăm acest anotimp ca  un nou început. Micul obiect de podoabă legat de un şnur împletit dintr-un fir alb şi unul roşu care apare în tradiţia românilor şi care este considerat un simbol al primăverii din cele mai vechi timpuri, este Mărţişorul.
       Am dorit ca sosirea primăverii să fie întâmpinată cu multă voioşie, culoare şi poftă de muncă, atât în şcoala noastră cât şi în instituţiile partenere prin lucrări realizate de elevi pentru expoziţia - concurs „Suflet curat de primăvară - Mărţişor" din cadrul proiectului educativ ,,Tradiţii româneşti".
În cadrul proiectului educativ ,,Tradiții românești", activitatea pe care am numit-o sugestiv ,,Șezătoare" urmărește să împlinească forța spirituală tămăduitoare a poporului român, de cunoaștere și valorizare a datinilor străbune.
Șezătoarea am gândit-o ca un spectacol cu cortina deschisă, cuprinzând 43 de momente de prezentare de costume populare, ștergare, ii, obiecte decorative specifice diferitelor zone și de interpretare de pricesne și cântece populare din repertoriul folcloric al copiilor pe scena Palatului Copiilor din Oradea; am admirat astfel costume populare, obiecte tradiționale din diferite zone ale țării (Bihor, Satu Mare, Arad, Cluj, Timiș, Mehedinți, Suceava) și ne-am bucurat ascultând grupuri vocale mai mari sau mai mici și soliști vocali talentați, de la preșcolari la liceeni, mesageri de nădejde, iubitori de folclorul, emoționând juriul avizat și publicul prezent în sală.
În cadrul a două ateliere de încondeiat ouă, amenajate în holul de la intrare, membri ai Ansamblului folcloric al Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Căbești, coordonați de prof. Micula Adrian și David Gheorghe, au încondeiat ouă (un obicei străvechi din zona Drăgoteni, Bihor), folosind  bizarca, un instrumentul specific pentru încondeiat.
Felicităm echipa de proiect pentru buna organizare și desfășurare a celor două evenimente: profesorii: Lăcrimioara Adina Șipoș (director), Angela Ioana Marușca (director adjunct), Maria Serafim, Adina Cărădan, Liliana Canalaș, Simona Indrecan, Raluca Petruț, Georgeta Laslo, Sanda Turcuș, Melinda Deneș, Crina Ban, Crina Lezeu, Loredana Cruceru, Dorina Tocuț, Ioana Hedea, Lucia Romanski, Ligia Avram, Eniko Balla, Daniela Bot, Mihaela Bele, Florina Nica, Simona Artiulian...
Pe Facebook (în pagina de EDUCAȚIE Facebook OviDan), veți putea vedea și audia și două momente video de pe scenă și din atelierul de încondeiat ouă.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Tradiții  românești”, concurs interjudețean, aflat la cea de-a VI-a ediție.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:56 Ora standard a Europei de Est