Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Aveți răbdare și nu vă dați bătuți”, ne spune Adelina Demian

Adelina, absolventă a Universităţii din Oradea, este acum funcţionar european

„Aveți răbdare și nu vă dați bătuți”, ne spune Adelina Demian

Absolventă de Relații Internaționale și Studii Europene la Universitatea din Oradea, Adelina Demian a ajuns, după 10 ani, funcționar al Comisiei Europene. Fosta studentă s-a întors în sălile de curs, de această dată ca să stea ea în fața celor din bănci și pentru a le împărtăși din experiența sa profesională.

Azi, specialist în resurse umane (HR), Adelina Demian povestește că și-a început cariera cu un stagiu la Parlamentul European. Stagiul a venit după ce a trimis zeci de aplicații, fiindcă, așa cum spune ea însăși, a știut că vrea să plece din țară. În context, oaspetele Universității din Oradea le-a vorbit studenților de la Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene despre alegerile pe care trebuie să le facă un tânăr care dorește să îmbrățișeze o carieră europeană: dar ce facem cu job-ul de acasă sau cu prietenul, până unde îmi găsesc cazare ori cum mă descurc cu salariu de stagiar? „Fiți liniștiți, nu sunteți singurii! Sunt o mie de stagiari pe aceeași plajă de stagii și toți au aceleași probleme", afirmă Adelina. Tânăra spune că, în „capitalele europene" există adevărate comunități de stagiari, care trec mai departe, de la o generație la alta, experiențe, chirii, cunoștințe...
La rândul ei, absolventa Universității din Oradea a trecut, practic, vreme de 10 ani, dintr-o slujbă într-alta, clădindu-și cu pasiune și hotărâre o carieră în resurse umane. După un prim stagiu la Luxemburg, Adelina Demian a lucrat pentru EUROPOL, în Olanda. Apoi s-a întors în micul ducat, ca să lucreze la Banca Europeană de Investiții. „Din orice experiență profesională pe care o veți avea puteți obține contacte și informații care vă pot fi utile mai târziu", a spus funcționarul european. Fiindcă i se părea o țară de vis, Adelina Demian a plecat în Malta, unde l-a luat cu ea și pe cel care azi îi este soț. „Aici am învățat, absolut de la zero, ce înseamnă să faci munca de resurse umane într-o instituție europeană", a spus tânăra, adăugând că cele mai importante sunt „lucrurile pe care poți să le pui în practică".
Adelina Demian poate fi oricând și pentru oricine un model de mobilitate, disponibilitate, curaj, entuziasm și dorință de a învăța. „Visați cât mai mult! Să vi se împlinească toate visele!", a spus fosta studentă a Universității din Oradea, care i-a și avertizat pe mai tinerii săi colegi că vor trimite sute de aplicații și CV-uri, însă nu trebuie să-și abandoneze niciodată speranțele. După patru ani în Malta, Adelina Demian și-a urmat soțul în Marea Britanie. Deși lucra într-o companie privată, unde, spune ea, a fost și promovată, în regat nu se simțea acasă. „Am înțeles că îmi lipsea mediul internațional". S-au întors în Luxemburg, când soțul ei a obținut o slujbă la NATO. Cu această ocazie, orădeanca a realizat cât de mult îi plăcea „orașul care are în mijlocul său o pădure". Adelina Demian a dat concurs pentru un post de funcționar european și a reușit. „Vă sfătuiesc să trimiteți cât mai multe aplicații. Poate veți greși o dată, poate veți greși de două ori... dar, de fiecare dată va fi din ce în ce mai bine. Dacă sunteți hotărâți și perseverenți, veți reuși să faceți ceea ce vă doriți", a spus cea care azi lucrează în domeniul recrutării de personal, la Comisia Europeană.
Specialistul în HR le-a vorbit studenților despre ce trebuie și ce nu trebuie să conțină un CV, despre ceea ce e cu adevărat important într-o scrisoare de intenție și despre faptul că este esențial să cunoască mai multe limbi străine. „Astăzi, ca să avansezi în funcție, ca funcționar european ți se cere o a treia limbă străină", a precizat Adelina Demian.
Orădeanca este convinsă că primul job, neplătit, al unui tânăr care vrea să facă o carieră într-o instituție europeană este „să depună aplicații". „Aveți răbdare. Nu vă dați bătuți. Țineți minte, nu vine nimeni să vă bată la ușă. Se poate! Veți vedea că, la un moment dat, veți râde de anumite chestii care la început vi se păreau imposibile. Nu poți aștepta, dacă n-ai făcut nimic, să primești ceva", a concluzionat Adelina Demian.
Lect. univ. dr. Cristina Dogot, cea care a pus la care această întâlnire, spune că lucrează la o listă a absolvenților care au reușit în carieră, pe care vrea să-i aducă în fața studenților de azi. „Este foarte important ca studenții să știe ce opțiuni profesionale au când termină Relațiile Internaționale și, mai ales, să știe cum pot urma o astfel de carieră europeană". (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:40 Ora standard a Europei de Est