Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Campusul Școlar pentru învățarea unei meserii

Mircea Mălan și Horea Abrudan... în ochii presei

Campusul Școlar pentru învățarea unei meserii

Vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Mircea Mălan, și Horea Abrudan, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, au susținut, marți, 4 aprilie 2023, o conferință de presă la Campusul Școlar pentru învățământ dual din Oradea.

Au fost prezentate facilitățile și domeniile de pregătire puse la dispoziția elevilor care se vor înscrie în această formă de învățământ. Domeniile care vor putea fi studiate din această toamnă sunt: mecanică, construcții, instalații și lucrări publice, electromecanică, electronică și automatizări, și chimie industrială. Elevii vor beneficia de o bursă lunară cuprinsă între 400 și 1.000 de lei, cazare gratuită, trei mese pe zi și decontarea transportului.
În Campus, vor fi funcționale laboratoare, ateliere de practică pentru diferite specializări, săli pentru învățământul teoretic, un cămin pentru cazare cu o capacitate de 140 de locuri, o cantină, cabinete medicale, bazin de înot și sală de sport. 
 „Noi vrem să punem în funcțiune cât mai repede acest Campus, chiar din anul școlar 2023 - 2024, pentru binele copiilor noștri și pentru binele companiilor din acest județ. Acesta este un proiect foarte important pentru că, pe de o parte, oferă posibilitatea copiilor din acest județ să dobândească o calificare și să se poată angaja într-o meserie aici acasă, să nu mai fie nevoiți să plece în alte țări. Pe de altă parte, mediul de afaceri local are nevoie de forță de muncă calificată", a declarat Mircea Mălan, vicepreședinte al Consiliului Județean Bihor.
Ne dorim acest Campus de mult timp și este evident că implicarea Inspectoratului Școlar trebuie să fie și este una maximă. Elevii vor studia aici disciplinele teoretice și practice de specialitate și vor face practica la agenții economici parteneri. După trei ani de studiu vor putea obține diploma de maistru, adică o diplomă de nivel 3 de calificare, iar dacă vor face și un an de liceu, vor putea susține examenul de bacalaureat. Ulterior, dacă își doresc, vor putea continua cu studiile universitare, având posibilitatea ca pe întreaga durată a studiilor să fie sprijiniți de agenții economici", a precizat Horea Abrudan, inspector școlar general al I.S.J. Bihor.
Pentru a face cunoscută această inițiativă în județ, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Mircea Mălan, inspectorul școlar general Horea Abrudan, inspectorul școlar Monica Runcanu și reprezentanți ai firmelor din consorțiu au organizat întâlniri în mai multe comune din Bihor cu elevii din clasele a VII-a și a VIII-a, cu părinții lor, cu directorii școlilor și primarii comunelor.
Întâlnirile în județ vor continua, iar începând de miercuri, 5 aprilie, elevii și părinții interesați vor face vizite în Campus și la firmele partenere.
Firmele partenere se obligă să îi angajeze pe copii la finalizarea studiilor. Companiile vor avea libertate în selectarea și instruirea elevilor, pentru ca la finalul studiilor aceștia să fie foarte bine pregătiți, așa cum cere piața reală. Vor veni cu ingineri care vor face practică și cursuri teoretice cu elevii, atât în Campus, cât și la firme", a adăugat Mircea Mălan.
Consorțiul pentru învățământ dual „Campus Oradea" este format din 18 membri, respectiv două autorități publice: Consiliul Județean Bihor (lider de proiect) și Primăria Municipiului Oradea, cinci unități de învățământ: Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea, Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși" Oradea, Colegiul Tehnic „Alexandru Roman" Aleșd și Liceul Tehnologic „Unirea" Ștei, la care se adaugă Universitatea Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, și nouă companii private și asociații: SC Faist Mekatronic SRL, SC Connectronics România SRL, SC Vernicolor SA, SC Celestica SRL, SC Purem Oradea SRL, SC Nidec SRL, SC Plexus Services RO SRL, Asociația Bihor West Professional și Asociația Firmelor Bihorene.
Proiectul are o valoare totală de 147.009.818,89 lei, cu TVA, echivalentul a peste 29 de milioane de euro. Consiliul Județean Bihor a depus cererea de finanțare la începutul lunii martie.
Finanțarea ar urma să fie asigurată prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta 15 - Educație, Reforma 4 - Crearea unei rute profesionale complete pentru învățământul tehnic superior.
Campusul școlar pentru învățământ dual, aflat în construcție, este în imediata vecinătate a Universității Oradea și a viitorului Parc Științific și Tehnologic, pe strada Ceyrat, nr. 4.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:27 Ora standard a Europei de Est