Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnire cu executorul judecătoresc Beiușan Bogdan

Luni, în cadrul Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră ,,Agora”

Întâlnire cu executorul judecătoresc Beiușan Bogdan

Luni, 27.03.2023, în Aula Albastră a Universității ,,Agora", a avut loc o întâlnire cu domnul Beiușan Bogdan, executor judecătoresc în cadrul Societății de Executori Judecătorești ,,Beiușan", eveniment organizat de către Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră.

Întâlnirea a fost mediată de către lect. univ. dr. Felix Popescu, membru al Centrului. În sală au fost prezenți studenți de la specializările Drept (anii I, II, III) și Poliție Locală (anii I, II).
În deschiderea întâlnirii, domnul Felix Popescu a mulțumit invitatului pentru faptul că a dat curs invitației de a avea o prelegere, a doua oară, în fața studenților Universității ,,Agora", în speranța că această vizită va avea o incidență anuală, având în vedere că profesia de executor judecătoresc, prin activitatea sa specifică, implică foarte multă răspundere, ca finalitate a circuitului procesual civil. Studenții au fost încurajați să ghideze discuția prin întrebări, pentru a depăși tiparele unei prelegeri clasice, didactice.
Printre întrebări și răspunsuri, domnul Beiușan Bogdan a explicat ce presupune profesia liberală de executor judecătoresc, etapele și condițiile de accedere la o astfel de profesie: deținerea diplomei de licență în domeniul drept, examenul de intrare în profesie, respectiv perioada de stagiatură, precum și alte aspecte interesante: competența teritorială, faptul că executorii aparțin de o cameră în subordinea curților de apel de pe lângă judecătoriile de resort, funcționează în baza unei legi de reglementare a profesiei și sub coordonarea Uniunii executorilor judecătorești la nivel național, respectând un cod deontologic propriu.
În cadrul expunerii, accentul s-a pus pe prezentarea procedurilor de executare silită, discuția fiind canalizată pe direcția executării bunurilor mobile și a bunurilor imobile, pragul financiar de la care se dispune executarea bunurilor imobile în cazul în care debitorul nu dispune de venituri sau conturi bancare ce pot fi poprite sau alte bunuri mobile, procedura de licitație a imobilului, respectiv procedura de punere sub sechestru - în cazul bunurilor mobile. S-a menționat și faptul că executorii judecătorești nu au competența de a popri salarii, pensii obținute sau de a pune sub sechestru bunuri mobile, imobile deținute în altă țară, dar au competența de a pune în executare o sentință civilă dată de instanțele judecătorești dintr-o altă țară, dacă implică un debitor ce se află în raza teritorială de competență a executorului.
Aspectul cel mai important l-a constituit prezentarea măsurilor de informatizare a procedurilor de executare - faptul că există o platformă multifuncțională în care executorul judecătoresc interacționează cu alte instituții ale statului înspre facilitarea procedurilor, precum și faptul că încă mai există loc de îmbunătățiri.
Dl. Beiușan Bogdan a făcut referire și la instituția validării popririi, un instrument esențial în combaterea situațiilor în care, din diferite motive, se încearcă tergiversarea sau sustragerea de la executarea silită. Studenții au fost interesați și de contestația la executarea silită, invitatul punctând faptul că executarea propriu-zisă decurge până la pronunțarea instanței. Studenții au mai dezbătut și un amănunt mai puțin mediatizat, acela că numărul posturilor scoase la concurs pentru executorii stagiari este foarte limitat - propunerile de vacantare fiind făcute de către camerele de executori judecătorești și depind de acceptul uniunii executorilor și al ministerului de resort. O consecință ce derivă din acest fapt a constituit punctul final al discuțiilor, acela că există pentru stagiari și o dificultate în a-și găsi un executor pe lângă care să își efectueze stagiul. Toate aceste discuții au ridicat un semn de întrebare, dacă nu există oare o necesitate în a schimba legea care reglementează profesia de executor?
În încheiere, dl. Felix Popescu a mulțumit domnului Beiușan Bogdan pentru modul interesant și interactiv în care s-a desfășurat întâlnirea cu studenții Universității ,,Agora".

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:21:19 Ora standard a Europei de Est