Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitatea din Oradea digitalizează programele de studii și introduce cursuri de securitate cibernetică

Proiectul Digital UO

Universitatea din Oradea digitalizează programele de studii și introduce cursuri de securitate cibernetică

Universitatea din Oradea a început procesul de actualizare a programele de studii pentru dezvoltarea competențelor digitale în vederea dobândirii de către studenți a unor competențe specifice profesiilor emergente și a consolidării competențelor antreprenoriale în sectorul digital.

În cadrul proiectului „Implementarea de tehnologii digitale în Universitatea din Oradea (DigitalUO)", proiect finanțat prin PNRR, universitatea desfășoară un amplu proces de actualizare a programelor de studii pe toate nivelurile de pregătire academică: licență, masterat, studii postuniversitare și doctorat. Actualizarea programelor de studii vizează dezvoltarea competențelor digitale, în vederea dobândirii de către studenți a unor competențe specifice profesiilor emergente și a consolidării competențelor antreprenoriale în sectorul digital. Concret, pe de o parte, vor fi introduse cursuri noi și anume: „Cybersecurity for everyone", nivelurile unu și doi. De asemenea va fi realizată actualizarea conținuturilor existente cu teme referitoare la: Cloud Computing, Inteligența artificială, Informatică aplicată, Baze de date, Managementul securității informației, Securitatea sistemelor și a aplicațiilor, Internet of Things, Securitatea datelor, Sisteme perceptuale, Sisteme informatice și suport decizional, Marketing online.
Urmează a fi actualizate mai multe programe de studiu. Programe de studiu de licență: Calculatoare, Tehnologia Informației, Electronică Aplicată, Rețele și Software de Telecomunicații, Automatică și Informatică Aplicată, Informatică, Mecatronică, Robotică, Contabilitate și informatică de gestiune. Programe de studiu master: Advanced Mechatronics Systems, Management în Tehnologia Informației, Tehnologii Audio Video și Telecomunicații, Sisteme Automate Avansate, Sisteme Avansate în Ingineria Electrică. Programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă: Dezvoltator elearning în învățământ. Programele din domeniile de doctorat: Inginerie Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale, Inginerie Industrială, Inginerie și Management, Inginerie Electrică, Matematică. De asemenea, conform Strategiei de digitalizare a Universității din Oradea, în cadrul tuturor programelor de studii se va urmări: „PNRR. Finanțat de Uniunea Europeană - UrmătoareaGenerațieUE" https://mfe.gov.ro/pnrr/ https://www.facebook.com/PNRROficial/ - dezvoltarea unor cursuri specializate de dezvoltare a unor soluții digitale chiar dacă nu au competențe de programare (RPA, platforme low-code), manuale, părți de cod, funcții, module etc. astfel se va asigura dezvoltarea competențelor și pregătirea practică a studenților; - găzduirea soluțiilor/produselor digitale realizate de către studenți/cercetători/cadre didactice în centru de date și crearea unui knowledge base care să asigure dezvoltarea de noi soluții de către studenți; - sprijinirea creatorilor în a transforma soluțiile digitale în start-up-uri funcționale; - găzduire soluțiilor digitale realizate de startup-uri; - crearea de conținut digital, utilizarea mijloacelor de comunicare moderne folosind rețelele de socializare, crearea de conținut interactiv; - competențe privind realizarea materialelor digitale și rezultatele aplicării lor; - competențe privind comunicarea la distanță și participarea interactivă, inclusiv prin utilizarea metodei feedback-ului în formare; - competențe privind utilizarea resurselor online de promovare a materialelor didactice multimedia interactive, utilizarea uneltelor de automatizare de preluare a conținutului digital și publicarea pe platforme de socializare și de optimizare a promovării prin intermediul motoarelor de căutare și a învățării prin utilizarea tehnologiilor digitale; - utilizarea semnăturii electronice și/sau digitale etc. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:11 Ora standard a Europei de Est