Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Francesco Miraglia, avocat al Tribunalului din Madrid și Bolognia

Joi, la C.C.O.C. ,,Agora

Francesco Miraglia, avocat al Tribunalului din Madrid și Bolognia

În data de 23 martie 2023, Universitatea ,,Agora" a avut un invitat special, pe Francesco Miraglia, avocat al Tribunalului din Madrid și Bolognia, care a prezentat studenților de la Facultatea de Științe Juridice si Administrative cartea „Avocatul copiilor. Prea multă putere fără control: așa se construiește falsul abuz în familie și custodia ilegală".

    Francesco Miraglia are o vastă experiență în dreptul familiei, respectiv drepturile minorilor și o bună colaborare cu comunitățile internaționale, aspecte care l-au și determinat să accepte invitația Universității ,,Agora". La întâlnirea cu distinsul avocat au fost prezenți și dl Radu Florian, decanul Facultății de Științe Juridice și Administrative, dna Laura Dumitrana Rath Boșca, directorul Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră (C.C.O.C.), dna Sidonia Lupaș, consilier juridic în cadrul Asociației Smile, dl av. Marc Darius etc. Dna Violeta Puștea, reprezentantul dlui avocat în România, a avut și calitatea de translator la acest eveniment. 
    Ca și alte comunități de origine străină, cetățenii români din Italia se trezesc de prea multe ori supuși intervenției serviciilor sociale, care îndepărtează copiii și tinerii din familii, pentru a-i încredința structurilor și comunităților. Problema copiilor străini scoși din casele lor reprezintă o adevărată urgență, urgență care ar trebui să fie luată în considerare de către instituțiile abilitate care au obligația de a interveni. Adesea, din cauza lipsei de înțelegere a limbii italiene și a legilor, zeci de copii și tineri de origine străină sunt luați din familiile lor în fiecare an și încredințați structurilor și comunităților de primire, spre deosebire de alte țări europene, unde autoritățile preferă ca aceștia să rămână cu membrii familiei.
    Comunitățile străine din Italia, care se opun și depun eforturi mari pentru a stopa acest fenomen,  au inițiat o fructuoasă colaborare cu distinsul avocat Francesco Miraglia, care a urmărit de-a lungul timpului cazurile minorilor îndepărtați din propriile familii pe baza unor false motive. Acesta îi ajută pe membrii comunităților străine în deslușirea și înțelegerea legilor italiene. De asemenea, avocatul Francesco Miraglia are o colaborare strânsă cu instituțiile și cetățenii din Ecuador și Senegal, pe care îi reprezintă în cazurile legate de minori. Acesta a scris și a distribuit, împreună cu asociația Peribimbi.it, broșura „Servicii sociale, plasament și parenting: ceva de clarificat".
    După prezentarea cărții, a avut loc o dezbatere extrem de interesantă, s-au prezentat cazuri reale, cazuri pe care distinsul avocat Francesco Miraglia le-a rezolvat în prestigioasa sa carieră.
Evenimentul s-a desfășurat în Aula Albastră pe parcursul a două ore.
    Suntem recunoscători dlui avocat pentru că a împărtășit studenților Universității ,,Agora" din vasta experiență juridică și expertiza sa, contribuind, astfel, la dezvoltarea cunoștințelor juridice ale acestora.
 De asemenea, mulțumim dnei Violeta Puștea, reprezentantul domniei sale în România, pentru această oportunitate.
Director C.C.O.C.,
Laura Dumitrana Rath Boșca

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:20:03 Ora standard a Europei de Est