Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Vino la școală azi pentru siguranța și liniștea de mâine”

Sâmbătă, la Vârciorog, a avut loc Conferința de lansare a proiectului

„Vino la școală azi pentru siguranța și liniștea de mâine”

Sâmbătă, 25.03.2023, a avut loc Conferința de lansare a proiectului ,,Vino la școală azi pentru siguranța și liniștea de mâine", cod F-PNRAS-1-2022-1282, proiect derulat în cadrul Schemei de Granturi din cadrul Programului Naţional pentru Reducerea Abandonului Școlar, finanțat prin Componenta C15 - Educație a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă în România.

         Scopul conferinței a fost de informare și publicitate a proiectului, precum și de identificare a unor modalități complementare de eficientizare a activităților propuse în proiect prin schimb de experiență cu reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, ai Casei Corpului Didactic a județului Bihor, cu reprezentanți ai școlilor din județul Bihor la nivelul cărora se implementează proiecte de acest tip și nu numai, reprezentanți ai comunității locale, ai părinților și nu în ultimul rând foști elevi ai Școlii Gimnaziale Nr. 1 Vârciorog.
           Alături de colectivul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Vârciorog, la eveniment au fost prezenți: domnul prof. dr. Abrudan Horea Florian - inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. Avram Nicolae Ioan - inspector școlar general adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. dr. Ștefănuț Alin Serafim - director al Casei Corpului Didactic a județului Bihor, Cociuba Vasile - primarul comunei Vârciorog, preoții ortodocși Gherman Daniel Florin, Hodorog Florian Gavril, Mălan Teodor Florian de la nivelul comunei Vârciorog, inspectori școlari, directori de școli din județul Bihor, reprezentanți ai comunității locale, ai părinților, ai asociațiilor și firmelor de la nivelul comunei Vârciorog, ai foștilor elevi, profesori de la alte școli din județul Bihor cu care unitatea noastră școlară colaborează în cadrul diferitelor proiecte educaționale. Le mulțumesc tuturor, și pe această cale, pentru prezență, strădanie și efort.
            Agenda conferinței a fost una încărcată, dar și rezultatele pe măsură. După alocuțiunile de deschidere a conferinței, prof. Șaitoș Nicolae - manager de proiect, prof. Dudaș Alexandra Lăcrimioara, prof. Heredea Mihaela, prof. Lădar Răzvan Florin, prof. Moldovan Alexandra Florica - responsabili activități în cadrul proiectului au prezentat obiectivele proiectului, grupul țintă, activitățile propuse, rezultatele așteptate, indicatorii de rezultat, indicatorii de realizare, partenerii implicați în realizarea activităților, bugetul proiectului (824,053.58 lei - aprobat prin  Ordinul ministrului Educației nr. 3580/ 15.04.2022, 692,482.00 lei - valoare fără TVA și 131,571.58 lei - TVA), repartizarea acestuia pe tipuri de activități și capitole bugetare (Activități MATE, Activități de prevenire, Activități de intervenție - 539146,70 lei fără TVA - 77.86% din valoarea grantului, Digitalizarea procesului educaţional - 153335,30 lei fără TVA - 22,14% din valoarea grantului) și modalitățile de asigurare a sustenabilității proiectului.
             În partea a doua a activității au conferențiat:
*inspector școlar general, prof. dr. Abrudan Horea Florian - Abandonul școlar, de la cauze la efecte;
*inspector școlar general adjunct, prof. Avram Nicolae Ioan - Managementul situațiilor de abandon școlar;
*director CCD Bihor, prof. dr. Ștefănuț Alin Serafim - Reducerea abandonului școlar, prioritate a formării continue a cadrelor didactice;
*inspector școlar, prof. Erdeli Elena Maria - Dificultăți de învățare, semnal de avertizare timpurie a elevilor aflați în risc de părăsire timpurie a școlii;
*prof. dr. Tiurbe Verghelia - Conștientizarea rolului învățării, premisă a înlăturării abandonului școlar;
*inspector școlar, prof. preot Negruțiu Florin -  Facilități oferite școlilor prin accesarea fondurilor europene;
*prof. Tanc Mirela - Noul normal;
*director, prof. Curta Iosif - Digitalizarea, factor important în procesul instructiv- educativ, motivație pentru a rămâne la școală;
*prof. Șaitoș Alina Loredana - Colaborarea  școală - familie, în vederea creșterii motivației pentru învățare;
*consultant orientare școlară, Sasu Carmen - Orientarea școlară și profesională, factor cheie în creșterea speranței de viață școlară;
*director, prof. dr. Filimon Ruben - Facilități oferite de învățământul profesional și învățământul dual;
*director, prof. drd. Novac-Iuhas Alin Florin - Exemple de bune practici privind îmbunățățirea rezultatelor școlare;
*reprezentanți ai comunităţii locale: preot Gherman Daniel Florin, președinte Composesoratul Urbarial Măgura Vârciorog, Ungur Florin, medic Furiș Bogdan -Influențe cu impact pozitiv în creșterea speranței de viață școlară și optimizarea rezultatelor la învățătură - Puterea exemplului.
      Partea a treia a Conferinței a fost una interactivă, având scopul de a identifica modalități complementare de eficientizare a activităților propuse în proiect prin schimb de experiență și exemple de bune practici.
         Ultima parte a conferinței a constat într-o sinteză a activității și formularea concluziilor zilei.
         Concluzia finală a fost că prin muncă, seriozitate și colaborare se poate, că cei trei poli de acțiune, Școala - Familia - Comunitatea, trebuie să-și unească forțele pentru creșterea speranței de viață școlară, pentru binele, dezvoltarea și bunăstarea generațiilor prezente și viitoare de elevi.
         Cuvântul de încheiere i-a aparținut directorului Școlii Gimnaziale Nr. 1 Vârciorog cu citatul „Un copil, un profesor, o carte și un pix pot schimba lumea", cuvinte ale pakistanezei Malalei Yousafzai, laureată a premiului Nobel pentru Pace 2014.
          Acesta a mulțumit tuturor celor care au răspuns prezent invitației la această conferință, pentru implicare, pentru efort, pentru sugestii și nu în ultimul rând pentru punctele de vedere expuse, dorindu-le tuturor putere de muncă, realizări pe toate planurile și și cel mai mai mult sănătate, pentru că sănătatea nu este totul, dar fără sănătate totul este nimic.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Vino la școală azi pentru siguranța și liniștea de mâine”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:06 Ora standard a Europei de Est