Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studentele Nicoleta Andrițchi și Lavinia Nagy au câștigat un concurs de eseuri și au ajuns la Bruxelles

„Parlamentul European este o lume în miniatură”…

Studentele Nicoleta Andrițchi și Lavinia Nagy au câștigat un concurs de eseuri și au ajuns la Bruxelles

Nicoleta Andrițchi și Lavinia Nagy sunt studente ale Departamentului de Relații Internaționale și Studii Europene din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării. Ele s-au numărat printre cei cinci studenți români care au răspuns provocării de a scrie un eseu despre ce-ar face dacă ar fi o zi europarlamentar.

Ideea a fost a lansată de eurodeputatul Alin Mituța și premiată cu câte o excursie, de trei zile, în „capitala Europei", Bruxelles.
Nicoleta Andrițchi, masterandă a programului de studii Dezvoltare Regională și Comunicare Instituțională în UE, a scris un eseu care argumenta inițiativa recompensării, prin plată sau prin recunoașterea sa ca timp efectiv de muncă, a intervalului petrecut de angajat în drum, spre și de la serviciu. „Cred că starea de bine a angajatului trebuie să devină o valoare unanim recunoscută la nivelul Uniunii Europene și, din acest motiv, timpul petrecut pe drum de acesta trebuie plătit", explică Nicoleta.
Studentă în anul III, Lavinia Nagy a susținut, în eseul ei, importanța digitalizării instituțiilor publice. „Pierdem prea mult timp și prea multă energie cu birocrația, mai ales aici, în România. Un dosar electronic, personal, accesibil oricărei instituții de stat ar ușura enorm activitatea acestora și viața fiecărui cetățean. Am face economie de efort și, nu în ultimul rând, am salva păduri", spune Lavinia.
Mituri bruxelleze
„Parlamentul European este o lume în miniatură - spune Nicoleta. Oameni calmi, deschiși, preocupați de ceea ce fac". La rândul ei, Lavinia a descoperit că opinia generală, conform căreia la Bruxelles nu se prea muncește, e greșită. „Chiar se lucrează de dimineața până seara", spune studenta, care, împreună cu colega ei, a petrecut câteva zile alături de echipa europarlamentarului român.
Multiculturalismul capitalei belgiene a impresionat-o profund pe Nicoleta. „Mă așteptam să fie așa, dar am fost foarte surprinsă să descopăr că, practic, fiecare al doilea om e străin în Bruxelles. Și totuși, toată lumea se simte bine acolo, sunt ca acasă. Bruxellesul, instituțiile europene au fost experiențe care mă motivează și mă inspiră. Acolo se întâmplă tot ceea ce e important pentru Europa. Acolo funcționează «motorul» democrației europene". „Da, vizitele cetățenilor europeni la Bruxelles sunt foarte importante - adaugă Lavinia. Astfel, oricine are ocazia să vadă, pe viu, cum funcționează instituțiile UE și cât sunt ele de transparente, de deschise", mai spune studenta, adăugând că, totuși, „Turismul politic european are și dezavantaje. Capitala Europei e foarte aglomerată și, pe alocuri, chiar murdară. Mai ales la metrou...".
Un start bun în viață
„Anii de facultate și contactul cu profesorii de la Universitatea din Oradea, ca și această experiență europeană, m-au ajutat să trec peste ezitările avute în comunicare, să învăț să vorbesc cu oamenii, fără teamă. Profesorii m-au susținut. Sunt oameni deschiși, care te invită să apelezi la cunoștințele lor, care te ajută, vin cu propuneri de proiecte, cu provocări, ne-au trimis la conferințe... Acolo, chiar dacă nu am prezentat încă lucrări științifice, am avut prilejul să stăm de vorbă cu oameni, să învățăm, să organizăm evenimente, alături de profesorii noștri... Pentru mine, facultatea a fost o continuă sursă de inspirație", spune Nicoleta.
„Anii de facultate au fost sursa de unde am obținut informațiile de bază, de care știam că am nevoie atunci când am venit la Universitatea din Oradea", spune Lavinia. Studenta de la Relații Internaționale și Studii Europene lucrează acum la un studiu științific despre complicata istorie politico-diplomatică a Insulei Șerpilor.
Vizita bruxelleză le-a ajutat pe cele două studente să ia decizii importante în ceea ce privește cariera lor. Nicoleta e decisă să urmeze o carieră diplomatică „Mă fascinează tot ce ține de viața unei ambasade, protocol, etichetă, diplomație...", spune masteranda Universității din Oradea. Lavinia a decis ca, anul viitor, să lase Oradea pentru un masterat la București, în negociere și diplomație. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:23 Ora standard a Europei de Est