Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mentalitate deschisă versus mentalitate închisă în educație

Programul de formare

Mentalitate deschisă versus mentalitate închisă în educație

,,Care este profesorul tău preferat? Ce anume l-a făcut să rămână întipărit în mintea și sufletul tău peste ani?" Iată două dintre întrebările la care au fost invitați să răspundă, de această dată, chiar profesorii participanți la cursul susținut de SuperTeach România, la Colegiul Național „Octavian Goga" din Marghita, în perioada 17 - 19 februarie 2023.

În ciuda faptului că a fost vacanță și final de săptămână, peste 20 de cadre didactice din Marghita și împrejurimi, din Oradea, Arad și Târgu Mureș și-au dat întâlnire cu provocările personale și profesionale, în speranța de a găsi soluții. Workshop-ul a fost facilitat de Ana Gorcea și Florina Grecu, formatori SuperTeach, acreditați de Institutul Arbinger.
Programul de formare Mentalitatea Deschisă în Educație (MDE) este un program al Institutului Arbinger, lider mondial în schimbarea mentalităților, și care, în premieră mondială, este implementat la nivelul unui sistem educațional național. În România, este susținut de Institutul Dezvoltării Personale (IDP).
Răspunsurile participanților la întrebările de mai sus au avut un element comun. Profesorii care au rămas întipăriți în sufletul nostru au fost cei care ne-au intuit potențialul și ne-au învestit cu încrederea lor. Cum ar arăta societatea dacă fiecare omuleț ar avea parte de astfel de profesori, care să-l ajute să-și descopere darul cu care a venit pe această lume, să și-l dezvolte, pentru ca mai apoi să-l dea ofrandă semenilor... Aceasta este dificila și nobila noastră misiune.
Descoperirea și dezvoltarea măreției, a talentului și potențialului în fiecare copil este însă misiune imposibilă, atât timp cât suntem prizonierii cutiilor mentalității închise. În momentul în care acționăm dintr-o mentalitate închisă, cel mai mult timp îl alocăm corectării greșelilor elevilor noștri. La polul opus, un profesor cu mentalitate deschisă va acorda corectării cel mai puțin timp, în favoarea construirii relațiilor, a ascultării, înțelegerii și comunicării cu elevii. Pentru a ne îndeplini cu adevărat rolul de dascăli, e nevoie de introspecție, de reflecție, de conștientizare și de cultivarea unei mentalități deschise, deoarece mentalitatea este cea care determină comportamentul. În acest fel, atenția noastră se va deplasa dinspre noi înspre elevii noștri spre a-i vedea cu adevărat, spre a le descoperi și înțelege nevoile și provocările și în funcție de acestea să le ajustăm pe ale noastre astfel încât să le putem fi de un real folos. E dificil? Și da și nu. Putem începe cu o întrebare retorică: ,,Cum aș face dacă aș acționa din dragoste față de elevii mei?", deoarece, să nu uităm că învățarea nu are loc între gura cuiva și urechea altcuiva, ci între inimi și minți.
Profesorii sunt motorul care dă viață sistemului având puterea de a transforma mediul educațional. E nevoie de profesori cu mentalitate deschisă, motivați și pasionați de ceea ce fac. Schimbarea mentalităților este însă un proces anevoios și de durată. În virtutea acestui adevăr recunoscut, finalizarea programului se va realiza doar după opt săptămâni valoroase de follow-up, perioadă în care vor avea loc întâlniri săptămânale, on-line, care vor viza aprofundarea principiilor și exersarea instrumentelor prezentate în cadrul workshop-ului.
Colegiul Național ,,Octavian Goga" Marghita a devenit, prin aceste activități, un spațiu educațional aparte, un factor de coagulare a energiilor cu scopul de a aduce o schimbare, de a face o diferență în educația generațiilor prezente și viitoare.
Director, prof. Ioan Bogdan Pop
prof. Loredana Braia
Vedeți mai multe în Galeria foto: Mentalitate deschisă versus mentalitate închisă în educație.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:48:00 Ora standard a Europei de Est