Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Unitățile de învățământ preuniversitar din Oradea vor fi dotate cu mobilier nou și componente IT

Printr-un proiect PNRR

Unitățile de învățământ preuniversitar din Oradea vor fi dotate cu mobilier nou și componente IT

Unitățile de învățământ preuniversitar din Oradea vor fi dotate cu mobilier nou, materiale didactice și echipamente digitale. Primăria Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională urmează să depună spre finanțare în luna martie un proiect prin PNRR - Componenta 15 - Educație.

În acest sens, Primăria a organizat marți, 28 februarie 2023, în sala festivă „Traian Moșoiu", o întâlnire de lucru cu reprezentanții unităților de învățământ preuniversitar din Oradea.
Întâlnirea a fost coordonată de viceprimarul Antonia Nica, la aceasta participând și inspectorul școlar general Horea Abrudan, dar și directorul executiv al Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională, Marius Moș, împreună cu directorul adjunct Ovidiu Guler și Daniela Moțoc - șef Birou investiții fonduri nerambursabile.
„Scopul întâlnirii noastre este discutarea modalității în care va trebui să completați analiza de nevoi, urmând să primiți clarificări și sfaturi de la specialiștii noștri. Practic, de acuratețea cu care o veți completa ține ca șansa de reușită a proiectului nostru comun să fie cât mai mare. Vă mulțumesc fiecăruia dintre dumneavoastră pentru efortul de a completa cu maximă acuratețe macheta primită, care să reflecte realitatea necesităților din școala dumneavoastră. Avem acum șansa, alături de celelalte proiecte ce vizează eficientizarea energetică a clădirilor, să schimbăm fața învățământului orădean. Așadar, Primăria își intră în rol, având toată încrederea în dumneavoastră", a spus viceprimarul Antonia Nica.
40 de proiecte derulate în educație în Oradea
Până în acest moment, Municipiul Oradea a finanțat prin fonduri europene 12 proiecte de reabilitare de școli și grădinițe, două proiecte de construcție de grădinițe și construirea campusului de la Colegiul Economic.
Totodată, prin PNRR a fost obținută finanțarea pentru reabilitarea a 27 de unități de învățământ.
Aceste proiecte au fost implementate de Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională în colaborare cu Direcția Patrimoniu Imobiliar și unitățile de învățământ.
„Avem peste 40 de proiecte derulate în educație în Oradea, unele finalizate, altele în implementare, un total de peste 80 milioane de euro. Ceea ce pot să vă spun este că vă puteți baza pe noi. Așa cum știți, unul dintre pilonii principali în concretizarea unui proiect este echipa, iar asta o avem. În ceea ce privește implementarea proiectului de față, sunt sigur că vom face o echipă bună", a spus Marius Moș, directorul DMPFI.
Dotări IT, mobilier nou, laboratoare IT, de științe, dar și de logopedie pentru grădinițe
De menționat că prin ghidul solicitantului este permisă înlocuirea doar a mobilierului și a dotărilor IT care sunt mai vechi de cinci ani.
Directorul adjunct al DMPFI, Ovidiu Guler, a prezentat și alte dotări pe care le va facilita proiectul pentru fiecare unitate de învățământ, în funcție de specificul ei: „Va fi dotat câte un laborator de științe per unitate de învățământ, câte un laborator de logopedie în fiecare grădiniță, o sală de sport la fiecare școală sau liceu. Totodată, fiecare unitate de învățământ profesional și tehnic va avea un atelier de practică dotat cu materiale și echipamente de specialitate".
Categorii de dotări
Primăria Oradea pregătește depunerea spre finanțare a proiectului „Dotarea unităților de învățământ preuniversitar din Municipiul Oradea" prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta C15 - Educație.
Prin proiect se vor dota toate unitățile publice de învățământ din Municipiul Oradea (licee, școli și grădinițe) și se vor achiziționa următoarele categorii de dotări:
1. Va fi dotat câte un laborator de informatică din fiecare unitate de învățământ (18.000 euro fără TVA / laborator de informatică);
2. Toate sălile de clasă sau grupă vor fi dotate cu mobilier nou și materiale didactice noi (4.000 euro fără TVA / sala de clasă sau grupă);
3. Toate sălile de clasă sau grupă vor fi dotate cu echipamente IT pentru organizarea activității în mediul virtual (4.300 euro fără TVA / sala de clasă sau grupă);
4. Câte un laborator de științe (fizică, chimie, biologie sau multidisciplinar) din fiecare unitate de învățământ va fi dotat cu mobilier specific, materiale didactice și echipamente digitale (30.000 euro fără TVA / laborator);
5. Câte un laborator de logopedie din fiecare grădiniță va fi dotat (10.000 euro fără TVA / cabinet de logopedie);
6. Sala de sport a fiecărei școli și a fiecărui liceu va fi dotată cu materiale specifice (10.000 euro fără TVA / unitate de învățământ);
7. Fiecare unitate de învățământ profesional și tehnic va avea un atelier de practică dotat cu materiale și echipamente de specialitate, precum și cu echipamente digitale (100.000 euro fără TVA / unitate de învățământ profesional și tehnic).
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Unitățile de învățământ preuniversitar din Oradea vor fi dotate cu mobilier nou și componente IT.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:41 Ora standard a Europei de Est