Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Evaluarea Națională pentru 4.000 de elevi din clasa a IV-a

Între 9 și 11 mai

Evaluarea Națională pentru 4.000 de elevi din clasa a IV-a

08.05.2007
4000 de elevi de clasa a IV-a, din 129 de școli din toate județele, susțin Evaluarea Națională în perioada 9 – 11 mai 2007.
Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, prin Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar (CNCEIP), organizează, în perioada 9 - 11 mai 2007, Evaluarea Națională la finalul clasei a IV-a (EN).
4000 elevi aparținând eșantionului reprezentativ de 129 de școli din toate județele vor susține teste la două din următoarele discipline: limba maternă (limba și literatura română sau limba și literatura maghiară), matematică și științe ale naturii.

 

Fiecare elev va susține testul la două discipline diferite, combinațiile fiind aleatorii. Un test are durata de 50 de minute, iar între cele două teste, elevii au o pauză de 10 minute. Pentru EN 2007, MECT a elaborat șase tipuri de broșuri, numerotate de la 1 la 6.
În timpul testării, fiecare învățător de la clasele cuprinse în eșantion va completa un chestionar. Acesta reprezintă un instrument necesar obținerii informațiilor despre resurse umane și resurse materiale capabile să influențeze performanța școlară.
EN măsoară cunoștințe, capacități și deprinderi de bază ale elevilor de clasa a IV-a, la cele trei discipline. Pe baza rezultatelor, experții MECT vor realiza o diagnoză a performanțelor copiilor aflați la finalul învățământului primar, la momentul 2007, pentru identificarea punctelor tari și a punctelor slabe ale curricumului implementat în cazul celor trei discipline.
EN 2007 nu este un instrument de evaluare instituțională, iar rezultatele elevilor nu trebuie să fie folosite pentru ierarhizarea școlilor. Raportul tehnic al ENIV 2007 va urmări obținerea unor estimări corecte și eficiente a cunoștințelor elevilor de-a lungul timpului prin comparații cu rezultatele obținute la evaluările naționale anterioare.
Evaluarea națională la finalul clasei a IV-a a mai fost realizată și în anii 1995, 1998, 2000 și 2005. Reamintim că în cadrul EN 2005, cele trei discipline de studiu din Curriculumul național evaluate au înregistrat calificative diferite. La Matematică un elev din zece a obținut „nesatisfăcător", dar aproape jumătate dintre elevi s-au înscris în categoria "foarte bine". La Științe ale naturii, în categoria calificativelor „nesatisfăcător" se regăsesc cei mai puțin subiecți (trei dintr-o sută), 85% dintre subiecți fiind distribuiți în ponderi aproximativ egale în categoriile "bine" și "foarte bine". La Limba și literatura română, ponderea de 7,5% a subiecților care au primit „nesatisfăcător" se înscrie între ponderile din categoria respectivă la celelalte două discipline, dar în categoria "foarte bine" se regăsește proporția cea mai mare de subiecți, aceasta reprezentând peste jumătate dintre elevii testați.
Comparativ cu Evaluarea Națională din anul 2000, în 2005 s-a înregistrat un progres pentru majoritatea sarcinilor de lucru și, implicit, un progres la nivelul gradului de realizare a obiectivelor de evaluare.
CNCEIP intenționează să continue programul evaluărilor naționale pe eșantion național reprezentativ pentru a putea monitoriza în mod eficient standardele curriculare și pentru a informa factorii de decizie, cât și profesioniștii din domeniu cu privire la evoluția acestora.

BIROUL DE PRESĂ

 

 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:10:08 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...