Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Experiență europeană în domeniul învățământului pentru profesori

Dascăli salontani în capitala andaluziană

Experiență europeană în domeniul învățământului pentru profesori

Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta depune eforturi susținute pentru a oferi elevilor și profesorilor practică de specialitate și stagii de perfecționare în cadrul unor mobilități internaționale.

Ultimul stagiu s-a desfășurat în capitala Andaluziei, la Sevilla (Spania) și a fost definit drept o mobilitate de „Job Shadowing" - un tip de instruire constând în experimentarea modului de lucru într-un anumit domeniu, prin asistarea unui lucrător în acel domeniu, în altă parte decât la propriul loc de muncă.
Marea familie a Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta se bucură de beneficiile unei noi finanțări în cadrul Programului Erasmus+, având ca beneficiari atât elevii informaticieni, cât și două grupuri de profesori de Informatică. Dintre grupurile de profesori, unul a finalizat recent un stagiu de „Job Shadowing" la Sevilla, iar al doilea urmează să participe la un curs de formare și perfecționare la Barcelona. Acest proiect este al doilea din prezenta acreditare Erasmus+, grantul total al celor trei mobilități aferente fiind de 82.185 euro.
Derulat la Sevilla (Spania) pe o durată de cinci zile, stagiul de „Job Shadowing" (instruire prin asistență) a fost facilitat de către firma Cesur - Centro Oficial de Formacion Profesional, prin intermediul organizațiilor intermediare Euromind și Idevelop. Desfășurat în intervalul 13-17 februarie 2023, activitatea i-a avut ca participanți pe cadrele didactice ale colegiului salontan, având specialitatea Informatică: Dana Canahai, Florentina Galea și Illyes Lajos-Demeter.
Profesorii de informatică au avut prilejul de a-și completa instruirea vizând aplicarea metodelor moderne de predare la clasă, și-au îmbogățit deprinderile privind metodologia predării disciplinelor profesionale într-o limbă străină (spaniolă și engleză), s-au familiarizat cu diferențele și asemănările dintre sistemul educațional spaniol și sistemul educațional românesc, și-au completat experiența anterioară cu o mai mare varietate de metode pentru creșterea interesului elevilor față de subiectul în discuție și au observat maniera de adaptare a metodelor de predare la public.
Printre activitățile la care au participat se numără întâlniri și discuții elaborate cu profesorii și cu elevii spanioli, studierea planurilor de învățământ și vizualizarea unor planificări calendaristice, asistențe la ore și la diferite sesiuni de prezentări. Pe parcursul desfășurării stagiului, profesorii din România au fost permanent asistați de către tutorii de stagiu, doamnele Maria Paz Luque Marquez de la școala Cesur, respectiv Marta Garcia de la compania Euromind - Idevelop.
Derularea proiectului din cadrul Programului Erasmus+ continuă prin implementarea, la începutul lunii aprilie, a stagiului de formare a profesorilor la Barcelona, urmând, în luna august 2023, mobilitatea VET a elevilor informaticieni de la Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta.
Dana-Maria Canahai
Andrei Ovidiu Petrache

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 21:53:59 Ora standard a Europei de Est