Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activități ,,ZICI” la Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea

Ziua Internațională a Cititului Împreună 2023, la a șaptea ediție națională

Activități ,,ZICI” la Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea

Ziua Internațională a Cititului Împreună 2023, la a șaptea ediție națională, este parte a unui eveniment internațional condus de organizația americană LitWorld din 2010 și Citim Împreună România.

Milioane de oameni din peste 170 de țări, împreună cu părinți, cadre didactice, bibliotecari, librari, prieteni, iubiți, familii, împreună cu copii de toate vârstele, toți iubitorii de cărți și povești, iau o carte în mâini și citesc cu voce tare, ca formă de împărtășire a cunoașterii.
Nu există om căruia să nu-i placă poveștile din cărți, lumea ascunsă între coperți, ci oameni care încă nu știu să citească sau care nu s-au întâlnit, încă, cu cea mai potrivită carte. Se știe că cititul îți dezvoltă imaginația, abilitatea de a-ți exprima emoțiile, gândirea critică. Studiile arată că persoanele care citesc îi înțeleg mai bine pe ceilalți, și se pot pune în pielea altora, pentru a-și da seama cum se vede o anumită situație prin ochii celorlați, deci, se dezvoltă empatia. Psihologii susțin că cititul împreună are beneficii imense, mai ales pentru micuți, copiii cărora li se citește zilnic vor avea un avans de aproape un an comparativ cu acei copii cărora nu li se citește cu voce tare în fiecare zi.
La fel ca și în anii trecuți, în  școala noastră începând cu 1 februarie 2023, am organizat activități pe clase care promovează lectura. ,,O carte, un glas, multe urechi!" a fost sloganul care a îndemnat numeroși elevi și profesori să facă un popas pentru lectură. Pe parcursul celor aproape două săptămâni, au trecut prin sala de lectură a bibliotecii elevi din clasele: I D, învățătoare Ramona Brezovsky, clasa a II-a A, învățătoare Alexandra Sas, clasa a II-a C, învățătoare Florica Vancea, clasa a III-a A, învățătoare Carmen Matei, clasa a III-a C, învățătoare Aura Andor, clasa a IV-a A, învățătoare Dana Pop, clasa a VII-a B, prof. Sanda Checicheiș, clasa a VII-a D, prof. Alina Șaitoș. Cu mic cu mare, fiecare cu dicția și expresivitatea specifică vârstei și experienței în ale cititului cu voce tare, pe roluri, copiii au lecturat împreună, texte din literatura română sau universală clasică, literatura română sau universală contemporană (H. Ch. Andersen - Crăiasa Zăpezii, Tudor Arghezi - Cartea cu jucării, Adina Rosetti - Povestea kendamei pierdute etc.)
Am dezbătut împreună cu copiii subiectele povestirilor, au interpretat texte la prima vedere și i-am obișnuit să înțeleagă mesajele textelor citite. Firește că s-au remarcat participanții de la cercul de lectură, dar am avut și surprize de elevi din clasele primare (Mateiaș Dan - clasa a III-a A) care ne-au impresionat de-a dreptul.
La orele de limba română s-au mai organizat astfel de activități și la alte clase. Indiscutabil, acestea contribuie la formarea lectorilor, sperăm noi, poate chiar pentru toată viața.
Bibliotecar, Lup Mariana
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Activități ,,ZICI” la Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:43:14 Ora standard a Europei de Est