Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au sărbătorit „Primăvara europeană”... la Gyula

Ieri, partenerii de proiect din Oradea și Gyula (Ungaria)

Au sărbătorit „Primăvara europeană”... la Gyula

În 8 aprilie 2009, se năștea un proiect educațional internațional încheiat între conducerile Școlii cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea și Liceului „Nicolae Bălcescu” din Gyula – Ungaria (parafat fiind de directorii școlii orădene, Mircea Gârba și Smaranda Burcă, respectiv doamna director Maria Gurzău Czegledi, din partea liceului din Gyula).

 „Mereu în Europa prin sărbători, obiceiuri și tradiții”
  Punțile de suflet odată lansate și legăturile fiind stabilite, de activități s-au îngrijit partenerii educaționali, inst. Maria Panc – învățătoarea clasei I A, de la Școala cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea și ai săi colaboratori, prof. de istorie Victor Albu și prof. Maria Ungur, respectiv Karolea Reka Annamaria – învățătoarea clasei I de la liceul din Gyula.
 Vineri, la Gyula, a avut loc cea de-a doua activitate de proiect, prilej cu care, micii artiști orădeni ai institutoarei Maria Panc au făcut spectacol pe scena Centrului Cultural Român din Gyula.
 În program: sceneta „Primăvara europeană” (în care au apărut printre alții: Zâna primăverii – Cristina Pirtea, Zâna florilor – Cristiana Hodorog și Uniunea Europeană – Denisa Munteanu, alături de șase din principalele state ale U.E. care au făcut valuri-valuri..., precum „valurile” de aderare, 1 Iunie european – un montaj literar, pe tema copilăriei, iar la final momentul artistic „Bucuria întâlnirii”, alcătuit din două obiceiuri românești locale, prezentate de dansatorii clasei I A, instruiți de îndrăgitul și cunoscutul maestru coregraf Florea Crișu. De pe scenă, micii artiști au coborât în sală, împărțind baloane colorate partenerilor și publicului, alcătuit din elevi ai liceului gazdă.
 O „incursiune” în centrul orașului și la ștrand
 Directorul Liceului „Nicoale Bălcescu”, dna Maria Gurzău Czegledi și directorul adjunct al Școlii cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea, prof. Smaranda Burcă, au felicitat atiștii pentru emoționantul program artistic prezentat.
  Ca o răsplată (și o promisiune, făcută de-acasă), micii artiști orădeni, însoțiți de părinți, instructor și învățătoarea clasei, au pornit pe jos într-o plimbare prin centrul orașului, trecând prin parcul Sfântul Nicolae, pe lângă Episcopia Ortodoxă Română și Biserica Sfântul Nicolae, oprindu-se pentru o poză de „familie” în fața busturilor lui Liviu Rebreanu și Moise Nicoară. Momentele de respiro și încântare le-au petrecut copiii și părinții la ștrandul din Gyula, cu peripețiile de rigoare (chiar dacă vremea nu a ținut cu ei), dar, vorba aceea, cuvântul dat trebuie respectat! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Au sărbătorit „Primăvara europeană”... la Gyula.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:56 Ora standard a Europei de Est