Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Meseria de profesor

Adriana Florica Barabas (pe Facebook)

Meseria de profesor

Am citit dimineaţă (duminică, 12 februarie 2023) pe Facebook un mesaj minunat, de la doamna profesor Adriana Florica Barabas, iar la final se spunea aşa:
*ACESTE GÂNDURI MERITĂ A FI TRIMISE FIECĂRUI PROFESOR, FIECĂRUI CEO, chiar și tuturor educatorilor dvs. personali, cum ar fi mame, tați, frați, surori, formatori/antrenori și/sau lideri spirituali." (primită de la un coleg minunat, căruia, și pe această cale, îi mulțumesc!!!).

,,La o cină, oaspeții stăteau în jurul mesei discutând despre viață.
*Un bărbat, CEO într-o companie (cel mai înalt grad executiv dintr-o companie), a decis să înceapă o discuție asupra problemei educației. El a întrebat: „Ce va învăța un copil de la cineva care a decis că cea mai bună opțiune din viață a fost să devină profesor?"
*Pentru a-și sublinia ideea, s-a adresat altui oaspete: "Ești profesor, Bonnie. Fii sinceră. Ce faci?"
*Bonnie, care avea o reputație de onestitate și sinceritate, a răspuns:
*Vrei să știi ce fac? (S-a oprit o secundă, apoi a început ...)
~Ei bine, îi fac pe copii să lucreze mai mult decât au crezut vreodată că ar putea.
~Fac copilul ca primind un 5 (sau suficient) să se simtă câștigătorul Medaliei de Onoare.
~Îi fac pe copii să stea timp de 40-50 de minute la curs, când părinții lor nu-i pot face să stea pentru 5 minute fără un iPod, SmathPhone sau filme.
~Vrei să știi ce fac? (S-a oprit din nou și s-a uitat la fiecare persoană de la masă)
~Îi fac pe copii să se întrebe.
~Îi fac să pună întrebări.
~Îi fac să-și ceară scuze și să spună adevărul.
~Îi fac să aibă respect și să-și asume responsabilitatea pentru acțiunile lor.
~Îi învăț să scrie și apoi din nou să scrie ... Tastarea nu este totul.
~Îi fac să citească, să citească, să citească.
~Îi fac să împărtășească tuturor rezultatele la matematică. Îi provoc să-și folosească creierul dat de Dumnezeu, nu calculatorul creat de om.
~Îi fac pe elevii mei să învețe tot ce trebuie să știe despre limba romana, păstrând în același timp identitatea lor culturală unică.
~Fac din clasă un loc în care toți elevii mei să se simtă în siguranță.
~În cele din urmă, îi fac să înțeleagă că, dacă folosesc darurile care le-au fost oferite, muncesc din greu și își urmează inimile, pot avea succes în viață. (s-a oprit ultima oară și apoi a continuat.)
~Apoi, când oamenii încearcă să mă judece după ceea ce fac, știind că pentru mine banii nu sunt totul, pot să ridic capul sus și să nu acord atenție ignoranței lor.
~Vrei să știi ce fac? FAC DIFERENȚA.
*Dumneavoastră ce faceți domnule CEO?"
*Maxilarul i-a căzut, a tăcut.
***PROFESORATUL este ... profesia care face posibilă toate celelalte profesii!
*ACESTE GÂNDURI MERITĂ A FI TRIMISE FIECĂRUI PROFESOR, FIECĂRUI CEO, chiar și tuturor educatorilor dvs. personali, cum ar fi mame, tați, frați, surori, formatori/antrenori și/sau lideri spirituali." (primită de la un coleg minunat, căruia, și pe această cale, îi mulțumesc!!!)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:21 Ora standard a Europei de Est