Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitatea din Oradea și-a acreditat domeniul de doctorat „Muzică”

Din toamnă, Universitatea din Oradea poate să primească și să pregătească doctoranzi în domeniul muzică

Universitatea din Oradea și-a acreditat domeniul de doctorat „Muzică”

Universitatea din Oradea face încă un pas important pe calea dezvoltării sale, prin Ordinul nr. 3273/2023, privind acreditarea domeniului de doctorat „Muzică", în cadrul Şcolii Doctorale Ştiinţe Umaniste şi Arte. Ca o consecință a acestei decizii, intrată în vigoare la data de 7 februarie 2023, începând din toamna acestui an, Universitatea din Oradea poate să primească și să pregătească doctoranzi în domeniul muzică.

În acest moment, studiile muzicale la nivel doctoral sunt girate, în cadrul Universității din Oradea, de prof. univ. dr. habil. Romeo Rîmbu și conf. univ. dr. habil. Mirela Țârc. După cum spune dirijorul Romeo Rîmbu, coordonatorul domeniului de doctorat „Muzică", școlii doctorale orădene i se va alătura, în curând, și prof. univ. dr. habil. Laura Demenescu. „Sperăm ca și profesori titulari din Oradea să se abiliteze și să-i putem coopta în cadrul școlii noastre", adaugă prof. univ. dr. habil. Romeo Rîmbu, cel care, de altfel, a și inițiat demersurile privind acreditarea doctoratului în domeniul „Muzică" la Universitatea din Oradea. „De acum înainte, absolvenții Facultății de Arte, departamentul Muzică, vor putea urma toate etapele pregătirii lor academice: licență, master, doctorat, la Universitatea din Oradea. Prin școala doctorală, o universitate câștigă prestigiu, prestanță și notorietate. Avem deja semnale foarte bune. Sunt multe persoane interesate să urmeze aceste studii de doctorat, din rândurile absolvenților noștri, dar și din: Cluj, Timișoara sau București", a adăugat prof. univ. dr. habil. Romeo Rîmbu.
Directoarea Departamentului „Muzică" al Facultății de Arte, lect. univ. dr. Ariadna Mircescu spune că acreditarea doctoratului în acest domeniu este rodul unor ani de muncă și, fără nicio discuție, un real succes. „Noi ne-am propus să creștem și facem asta, cu consecvență, de ani de zile. Sunt convinsă că noul domeniu de doctorat va atrage absolvenți foarte buni, de la Oradea și din țară. De asemenea, este important faptul că această școală doctorală poate să continue și să ridice la alt nivel calitativ viața cultural-artistică din Oradea. Eu cred în ideea că Oradea poate și trebuie să se afirme prin cultură. În plus, această școală ne aliniază școlilor cu tradiție în muzică. Nu în ultimul rând, școala doctorală este o pepinieră umană. Studenții noștri au acum șansa de a deveni cadre didactice, în mediul academic. Trebuie să spunem că, în toate aceste demersuri, a contat foarte, foarte mult susținerea de care ne-am bucurat din partea conducerii Universității din Oradea", afirmă coordonatoarea Departamentului „Muzică" al Facultății de Arte, lect. univ. dr. Ariadna Mircescu.
Eforturile depuse de conducerea administrativă a Universității din Oradea, pentru a îmbunătăți calitatea actului didactic și în ceea ce privește aria expresiei artistice, vor fi încununate odată cu darea în folosință a noului sediu al Departamentului de Muzică, care va găzdui săli de repetiție și de studiu, săli de spectacol și studiouri. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:51 Ora standard a Europei de Est