Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Costumați ecologic, preșcolarii au făcut spectacol

La ora evaluării

Costumați ecologic, preșcolarii au făcut spectacol

Ieri (joi, 28 mai 2009), preșcolarii din patru grupe de la Grădinița nr. 20 din Oradea, costumați ecologic, au făcut spectacol pe noua scenă a grădiniței..

 Micii ecologiști din grupele mari, mare pregătitoare A și mijlocie (conduse de ed. Ecaterina Bacter, Ioana Ilea, Smaranda Faina, Ioana Ilieș, Mariana Pop, Aurica Dumitraș, Liliana Brătescu și Carmen Petruș) și-au dat arama pe față, făcând dovada a tot ceea ce au dobândit în cadrul activităților teoretice și practice desfășurate sub semnul „Eco-grădinița”, un proiect ecologic care se derulează cu bune rezultate, de patru ani, la nivelul Grădiniței nr. 20, după cum aveam să aflăm de la directorul unității, dna Rodica Toda.
 În cuvântul de deschidere, directorul grădiniței a felicitat cadrele didactice, copiii, dar și părinții pentru modul responsabil în care s-au implicat în derularea activităților, pentru dăruire și mai ales pentru rezultatele obținute în educarea ecologică a copiilor. Iar showul prezentat la ora evaluării proiectului a dovedit încă o dată faptul că din materiale recuperabile, cu multă imaginație și cu mâini măiestre se pot realiza ținute ingenioase, nebănuite. Imaginile vorbesc în cel mai potrivit grai despre risipa de imaginație și munca educatoarelor și părinților, iar reușita spectacolului a însemnat satisfacția deplină a truditorilor săi, în frunte cu admirabilii artiști, care au defilat și au dansat cu cofrajele de ouă în spinare, pe post de aripioare, cu pantaloni „impermeabili” din saci de nailon și fustițe din hârtie creponată, staniol și reviste...
 Artizanii marelui spectacol au fost: educatoarele Mariana Pop și Brătescu Liliana (responsabili cu montajul, parada și admirabila sambă a florilor), precum și părinții copiilor (dar și personalul grădiniței, îngrijitoarele Florentina Dumitraș, Aurica Filip și Agnesa Podhora), care s-au implicat exemplar în confecționarea ținutelor, unii fiind prezenți și la gala micilor ecologiști.
 Fiind vorba despre o evaluare a activității desfășurate în cadrul proiectului „Eco-grădinița”, nu putem să nu consemnăm și câteva dintre activitățile practice de mare efect desfășurate, la care am fost martori și despre care am consemnat în presă la momentul respectiv: acțiuni de ecologizare a locurilor de joacă și agrement din apropierea unității de învățământ, de colectare de hârtie (cu sutele de kilograme, care, însă, din păcate, zac și acum în grădiniță, pentru că nu se găsesc beneficiari care să le ridice, cât e Oradea de mare!!!???). Nu putem să uităm apoi concursul de confecționat măști și obiecte din materiale refolosibile...
„Tot la două săptămâni, aveau loc la nivelul grupelor din grădinița noastră acțiuni cu specific de educație ecologică, potrivit vârstei: memorizări, audiții și jocuri muzicale, convorbiri și multe activități practice în natură”, ca să o cităm pe educatoarea Mariana Pop. (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Costumați ecologic, preșcolarii au făcut spectacol.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 18:56:28 Ora standard a Europei de Est