Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Am sărbătorit Unirea Principatelor Române

La Brusturi, Picleu și Țigăneștii de Criș

Am sărbătorit Unirea Principatelor Române

Elevii și cadrele didactice de la Școala Gimnazială Nr. 1 Brusturi au sărbătorit Unirea Principatelor Române de la 24 Ianuarie 1859, un moment important din istoria noastră națională care marchează unirea Moldovei și a Țării Românești prin dubla alegere a domnitorului Alexandru Ioan Cuza, autorul reformelor din domeniul social, economic, juridic și politic prin care statul român a făcut primii pași spre modernizare.

      Acest eveniment a fost sărbătorit cu cânt și voioșie de către toți elevii și cadrele didactice. Astfel, elevii claselor primare ai Școlii Gimnaziale Nr. 1 Brusturi, coordonați de doamnele învățătoare: Pop Doina, Cheregi Emilia, Pontoș Emilia, Miclăuș Ioana și Lasc Florentina, au realizat panouri tematice cu desene artistice dedicate Unirii Principatelor, au completat integrame tematice și au pus în scenă piesa ,,Moș Ion Roată și unirea".
      De asemenea, elevii claselor V-VIII, coordonați de doamna profesoară de istorie Claudia Țeudan și de domnii profesori de educație plastică Bodea Dorina și Bîrțan Constantin, au realizat desene grafice și artistice, panouri tematice și referate legate de viața și personalitatea domnitorului Al .I. Cuza și a politicii sale de reforme.
        Totodată, preșcolarii G.P.N. Picleu, coordonați de doamna educatoare Părcălab Florica, au realizat desene și machete dedicate evenimentului, au dansat în horă și au întâmpinat cu pâinea unirii părinții care s-au implicat activ în activitate.
       La eveniment au luat parte și elevii clasei a IV-a ai Școlii Primare din Țigăneștii de Criș, coordonați de doamna învățătoare Cornea Violeta, care au realizat împreună un panou tematic cu desene artistice și stegulețe cu drapelul național.
       Chiar și preșcolarii G.P.N. Țigăneștii de Criș, coordonați de doamna educatoare Eniko Csepento, au realizat machete și desene și au vizionat filmulețe dedicate Unirii de la 1859, încheind activitatea cu Hora Unirii.
Prof. Claudia Țeudan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Am sărbătorit Unirea Principatelor Române.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:24:14 Ora standard a Europei de Est