Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Formare profesională în context european prin dezvoltarea competențelor în industria ospitalității”

Proiectul Erasmus+ KA102

,,Formare profesională în context european prin dezvoltarea competențelor în industria ospitalității”

În cadrul proiectului cu finanțare europeană Erasmus+ „Formare profesională în context european prin dezvoltarea competențelor în industria ospitalității", desfășurat la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, 32 de elevi au fost selectați pentru a participa la stagii de pregătire practică în Barcelos, Portugalia, în cadrul celor două mobilități organizate între 21 martie - 1 aprilie și 10 octombrie - 21 octombrie 2022.

Scopul proiectului este de a facilita cooperarea interinstituțională la nivel european, în vederea creșterii calității educației oferite de colegiul nostru, prin dezvoltarea competențelor-cheie, profesionale și personale ale elevilor, într-un mediu de lucru real, în vederea sprijinirii orientării lor către o carieră în industria ospitalității.
Parteneriatul format din Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea - beneficiar, organizațiile de primire Apulia Praia Hotel, RVB Catering, Hotel Luso Brasiliero și Amigos de Mobilidade - organizație intermediară, are menirea de a consolida cunoștințele, de a forma profesional și a valorifica și verifica prin practică achizițiile dobândite în școală de elevi din clasele a XI-a și a XII-a, cu specializarea Tehnician în hotelărie și Bucătar, viitorii specialiști în domeniu care vor fi capabili să îşi desfășoare activitatea într-un mediu concurențial internațional.
Obiectivele proiectului sunt: *promovarea învățării bazate pe muncă, în scopul facilitării, formării și integrării profesionale pe piața muncii a elevilor *îmbunătățirea competențelor lingvistice, de incluziune socială, culturale și de cooperare, în scopul unei mai bune tranziții de la școală la viața activă *crearea unor modele și strategii de colaborare la nivel instituțional european, care să contribuie la creșterea capacității școlii de a forma competențe relevante, care să sporească mobilitatea tinerilor și să crească șansele de angajare.
Rezultatele proiectului
*32 de documente Europass Mobility și certificate de participare, Caiet de pregătire practică, *Firme de exercițiu care au ca model firmele partenere, *DVD care cuprinde materiale de lucru și fotografii care surprind activitățile practice desfășurate de elevi; *Ateliere de lucru având ca tematică împărtășirea experienței din cadrul mobilităților și altor elevi și profesori, *Ghid de bune practici, *Panou de prezentare al proiectului.
Instituția noastră de învățământ dorește să-și adapteze oferta educațională la necesitățile pieței forței de muncă. În acest sens, prin misiunea pe care ne-am propus-o, dorim accentuarea învățării centrate pe competențe, încercăm să adaptăm parcursul formativ la nevoile fiecărui elev, să-l conectăm la viața reală și la cerințele actuale ale societății, astfel încât să realizăm o pregătire profesională care să faciliteze absolvenților găsirea unui loc de muncă.
Prof. Arămescu Daniela
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Formare profesională în context european prin dezvoltarea competențelor în industria ospitalității”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:28:39 Ora standard a Europei de Est