Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

D.A.S.O. în sprijinul comunității și în anul 2022

Dna director Anca Grama şi dna viceprimar Antonia Nica au prezentat raportul de activitate al instituţiei pe 2022

D.A.S.O. în sprijinul comunității și în anul 2022

Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea (D.A.S.O.), dna Anca Grama, împreună cu viceprimarul Antonia Nica, coordonator al instituției, au susținut azi, 26 ianuarie 2023, o conferință de presă, în care au prezentat raportul de activitate al instituţiei pe anul trecut.

,,Doresc să îi mulțumesc doamnei director Anca Grama și întregului colectiv al Direcției de Asistență Socială Oradea pentru suportul oferit mie în a mă familiariza cât mai repede cu specificul acesteia. Volumul de muncă al D.A.S.O., în anul 2022, an al reducerii impactului pandemiei, nu numai că s-a menținut în asistența și suportul persoanelor vulnerabile și în nevoie, dar a și crescut. D.A.S.O. s-a adaptat rapid, pentru că atunci când vorbești de persoane în nevoie și persoane vulnerabile, e nevoie de fapte, de resurse imediate, de muncă și de livrare imediată. Dar colegii s-au descurcat, s-au adaptat rapid, au inițiat noi proiecte, au inițiat noi colaborări și au reușit să mențină solidaritatea dintre orădeni pentru cei aflați în nevoie. Pentru tot ce au făcut și în anul 2022, îi felicit și îi asigur de întregul meu sprijin" , a precizat viceprimarul municipiului Oradea, dna Antonia Nica.
Detalii legate de activitatea D.A.S.O. au fost prezentate de către directorul executiv al instituției, dna Anca Grama.
,,Anul 2022 a fost unul plin de provocări, cu atribuții noi, am beneficiat de suportul comunității, dar și de sprijinul colegilor noștri din cadrul Direcției de Asistență Socială cărora le mulțumesc că au fost alături de cetățeni și în acest an. Am încercat să ajutăm și să găsim soluții tuturor celor care s-au adresat instituției noastre. Rolul nostru este foarte important nu doar pentru cetățenii vulnerabili aflați în nevoie, pentru oamenii fără adăpost și beneficiari de ajutor social, ci și pentru părinții care își duc copiii la creșă, pentru vârstnicii noștri din comunitate, pentru mamele care beneficiază de indemnizația de creștere a copilului, de alocație pentru copii, sau pentru cei care au nevoie de anchete sociale din partea instituției noastre, respectiv persoanele care urmează să fie încadrate în grad de handicap, copiii care au nevoie de orientare școlară, pentru solicitanții de ajutor de încălzire și pentru refugiații ucraineni", a precizat directorul D.A.S.O., d-na Anca Grama în cadrul conferinței.
În decursul anului 2022, un număr de 15.033 de solicitări au fost depuse la D.A.S.O. prin Serviciul Relații cu Publicul și Evaluare Inițială, în ușoară scădere față de anul 2021.
În ceea ce privește beneficiile acordate de către D.A.S.O. în anul 2022, în baza Legii 416/2001, numărul mediu lunar de dosare de ajutor social aflate în plată este de 127, iar 240 de persoane sunt beneficiare de ajutor social/lună. Lunar un număr mediu de 34 de persoane apte de muncă beneficiare de ajutor social au fost propuse pentru efectuarea unor acțiuni sau lucrări de interes local, iar 99 solicitări au fost aprobate pentru a primi ajutor de urgență, suma totală fiind de 141.400 lei. Lunar, 68 de persoane au beneficiat în anul 2022 de cantină socială, dintre care 24 de persoane au fost propuse pentru efectuarea unor acțiuni sau lucrări de interes local.
De asemenea, în cadrul proiectului „Nu munceşti, nu primeşti", derulat de către D.A.S. Oradea, începând cu anul 2018, angajaţii D.A.S.O. au continuat și în anul care a trecut să monitorizeze zilnic efectuarea activităţilor de menţinere a curăţeniei în zona blocurilor din str. Voltaire şi străzile adiacente, de către beneficiarii de ajutor social şi cantină, care au obligativitatea efectuării unui anumit număr de ore în folosul comunităţii.
Din 1 ianuarie până în 31 decembrie 2022 s-au depus 2.145 de solicitări de ajutor de încălzire din care 2.010 dosare au fost puse în plată.
În ceea ce privește alte beneficii acordate de către D.A.S.O. în anul 2022, s-a realizat plata salariului pentru 249 de asistenți personali ai persoanelor cu handicap grav și au fost 1.509 beneficiari de indemnizație lunară, din care 1.271 de persoane adulte și 238 de copii.
Telefonul Verde
În cadrul serviciului telefonic de consiliere și sprijin pentru părinți și copii - Telefonul Verde - au avut loc 204 ședințe de consiliere individuale și 27 de ședințe de consiliere familială, beneficiarii serviciilor oferite fiind copii, părinți, persoane vârstnice și persoane aflate în dificultate.
Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (P.O.A.D.)
În cadrul Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (P.O.A.D.), Direcția de Asistență Socială Oradea a distribuit beneficiarilor eligibili un număr de 1.085 de pachete constând în pachete de alimente - tranșa IV, în perioada 17.05.2022 - 1.06.2022 și în perioada 14.12.2022 - 21.12.2022- tranșa V.
Creșa Oradea a devenit o instituție de învățământ cu personalitate juridică
          Din luna martie 2022, Creșa Oradea, cu cele 15 creșe cu program de zi, a devenit o instituție de învățământ cu personalitate juridică, în subordinea D.A.S.O.
Creșa Oradea funcţionează cu o capacitate extinsă de la 680 de locuri în anul şcolar 2021-2022 la 710 locuri în anul şcolar 2022 - 2023.
În  septembrie 2022 a fost dată în folosință noua locaţie a Creşei nr. 13 ,,Lizuca şi Patrocle" în Oradea, str. Lavandei, nr. 5A, bl. 7C.
Pentru înscrierea copiilor la creșă s-a folosit Aplicația das.hform.ro dezvoltată şi concepută de D.A.S. Oradea pentru a veni în sprijinul părinților care doresc să-și înscrie on-line copiii la creșele orădene. În sesiunea de înscriere a copiilor la creşă pentru anul şcolar 2022-2023 s-au depus 791 de solicitări de înscriere, 573 de solicitări fiind acceptate.
Programul ABC pentru mămici şi tătici, într-un nou format, s-a lansat în luna noiembrie 2022. Programul are ca scop organizarea periodică de întâlniri tematice cu părinții şi specialişti din diverse domenii. În cadrul acestuia se dezbat probleme de actualitate cu care se confruntă părinții ai căror copii frecventează creșele orădene.
Campania ,,Singuri acasă - ai grijă de copiii tăi oriunde te afli"!
În cadrul Campaniei „Singuri acasă - ai grijă de copiii tăi oriunde te afli", campanie inițiată de către Direcţia de Asistenţă Socială Oradea încă din anul 2014, am avut în monitorizare copii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate, cărora le-am oferit și în această vara o zi de vacanță plină de surprize, o excursie la Șuncuiuș, Peștera Unguru Mare și rafting pe defileul Crișului Repede.
Campania „Iluzia fericirii - Ai grijă de tine"
Alături de partenerii noştri, Centrul Regional de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, am iniţiat campania de informare și prevenție în toate școlile din Oradea „Iluzia fericirii - Ai grijă de tine", în vederea informării și conștientizării cu privire la efectele și riscurile consumului de droguri, de promovare a modalităților de petrecere a timpului liber într-un mod sănătos și acces la consiliere psihologică gratuită la nevoie, campanie care se va desfășura pe tot parcursul anului școlar 2022-2023. În acest sens am achiziționat un număr de 10 ochelari Drager Drogisto1 care simulează efectul consumului de substanțe psihoactive asupra organismului.
Centrul de Îngrijire de Zi Oradea, cu o capacitate de 65 de locuri, vine în ajutorul copiilor proveniți din familii numeroase, monoparentale, dezorganizate, prin oferirea de servicii sociale care constau în: îngrijire pe timpul zilei, acordarea a două mese pe zi, activităţi de tip after-school, educaţie, recreere, socializare, activităţi privind dezvoltarea deprinderilor de viaţă şi orientare şcolară. Activitățile desfășurate aici cu copiii au fost diverse, sărbătorirea Zilei Mondiale a Sănătății, Ziua educației, Ziua Mondială a Inimii, precum și o serie de vizite, la Grădina Palatului Baroc, la Palatul Vulturul Negru etc.
 În anul 2022 s-au achiziționat două containere care s-au amplasat în incinta Adăpostului de noapte, tot aici reabilitându-se acoperișurile a trei containere. Totodată, la finalul anului, Adăpostul a fost dotat cu un uscător industrial de haine necesar pentru uscarea rapidă a hainelor și lenjeriei asistaților. Au fost cazați în anul 2022, 187 de persoane, în creștere față de anul 2021, care au primit consiliere psiho-socială şi de grup, sprijin şi suport în vederea depăşirii situaţiei de vulnerabilitate, iar 66 de persoane au beneficiat de serviciile acordate în cadrul Centrului Comunitar Gutenberg; 13 persoane au fost îndrumate şi ajutate în vederea obţinerii actelor de identitate, internării în instituţii de asistenţă socială sau de sănătate. Au fost sprijinite opt persoane pentru internarea în cămine pentru vârstnici.
La Centrul Social Dignitas, 20 de persoane au beneficiat de servicii de cazare şi de consiliere psiho-socială individuală, opt persoane fiind ajutate să-și găsească un loc de muncă, 12 persoane păstrându-și locul de muncă anterior.
Centrele sociale multifuncționale din cartierele orădene organizează activități de petrecere a timpului liber, socializare, precum și organizarea de evenimente tematice, cu sprijinul colaboratorilor noștri. În semn de apreciere pentru seniorii din comunitate, în scopul stimulării comunicării la orice vârstă și readucerii persoanelor de vârsta a treia în viața socială activă, Direcţia de Asistenţă Socială Oradea a organizat o ieșire în natură pe Valea Brătcuței cu persoanele vârstnice care frecventează centrele sociale multifuncționale din cartiere şi cu membrii organizaţiilor de pensionari cu care colaborăm.
Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice
Ca în fiecare an, și în anul precedent, am petrecut cu seniorii noștri din comunitate o zi de neuitat, marcând Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice printr-o ieșire în natură, pe Valea Brătcuței.  
Criza refugiaților din Ucraina
În aprilie 2022 a fost deschis Centrul Comunitar pentru Refugiați, punct pus la dispoziția refugiaților de către Primăria Municipiului Oradea, astfel încât societatea civilă, împreună cu instituțiile publice să asigure concertat serviciile de care aveau nevoie refugiații: cazare temporară, mâncare, asistență medicală, produse de igienă, accesibilitate la serviciile publice oferite în comunitate (securitate, protecția copilului, educație), înregistrarea pe teritoriul României și obținerea documentelor necesare în vederea intrării în legalitate. Au fost efectuate 685 de vizite în teren în vederea verificării informațiilor din solicitările depuse de către persoane fizice, care găzduiesc cetățeni proveniți din Ucraina.
Cabinetele medicale școlare
Personalul medical  școlar  a asigurat în anul 2022 asistenţa medicală preventivă și curativă pentru preşcolarii, elevii şi studenţii care frecventează unitățile de învățământ din Oradea (aprox. 5.900 de preşcolari, 29.000 de elevi, 12.000 de studenți).
Activități de promovare a serviciilor sociale din municipiul Oradea și a produselor realizate de către beneficiari
Devenită tradiție, în luna octombrie 2022, cu sprijinul municipalității și a A.P.T.O.R., D.A.S.O. a organizat Târgul de promovare a serviciilor sociale acordate persoanelor vulnerabile din municipiu, la care instituția noastră a participat alături de D.G.A.S.P.C. Bihor, Centrul Regional de prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Oradea și reprezentanți ai 10 asociații și fundații de pe raza municipiului Oradea care au expus produsele confecționate de către beneficiarii lor. D.A.S.O. are încheiate 24 de acorduri de parteneriat cu organizații neguvernamentale din domeniul social.
Recensământul populației
În perioada 14.03.2022 - 27.05.2022, Direcția de Asistență Socială Oradea a participat la recensământul populației și locuințelor 2021 cu șase puncte de autorecenzare asistată din 14 puncte deschise la nivelul Municipiului Oradea, fiind recenzate aproximativ 10.000 de persoane.
La finalul conferinței, dna director Anca Grama a prezentat obiectivele Direcției de Asistenţă Socială Oradea pentru anul 2023: darea în folosința beneficiarilor a Centrului de Zi pentru copii proveniți din comunități vulnerabile - Calea Clujului nr. 188, ca urmare a finalizării implementării proiectului de construcție a centrului; amenajarea și dotarea în colaborare cu Primăria Municipiului Oradea, a încă două cabinete medicale stomatologice la Colegiul Național ,,E. Gojdu" și Școala Gimnazială Nr. 16; derularea unor programe de educație parentală atât în școli cât și la sediul D.A.S.O.; darea în folosință a creșei din cartierul Nufărul situată pe str. Ion Irimescu cu o capacitate totală de 110 locuri, investiția fiind finanțată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, prin Compania Națională de Investiții (C.N.I.) - fiind doar câteva dintre obiectivele majore pe care instituția și le-a asumat.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:50:27 Ora standard a Europei de Est