Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activitate dedicată lui Mihai Eminescu. Înțelegerea conceptelor de geniu și genialitate

În parteneriat cu Universitatea din Oradea, invitat special, doamna profesor, univ. dr. Delia Bîrle

Activitate dedicată lui Mihai Eminescu. Înțelegerea conceptelor de geniu și genialitate

Încă din primii ani de școală auzeam despre acest mare geniu al literaturii române, creator de poezie și proză al cărui frumos portret se regăsea în toate manualele și ale cărui versuri le știam aproape pe dinafară. De la ,,Somnoroase păsărele" până la ,,Luceafărul", le citeam, le memoram, le recitam, le puneam sub lupa analizei literare, dar le și simțeam, căci această minte strălucită și suflet profund reușea să creioneze o emoție aparte, specifică, pe care o puteam identifica dintre mii de opere, creația eminesciană.

Cu toate acestea, atunci când admirăm o operă de artă, o lucrare frumoasă care ne absoarbe interesul prin farmecul ei unic, arareori privim artistul din spate care ne pune față în față cu esența frumosului pe care acesta, la rândul lui, l-a suferit prin propriile trăiri.
Vineri, 13 ianuarie 2023, am avut ocazia să pătrundem în universul artistului, sau mai bine zis în mintea sa de geniu printr-o analiză psihologică a fundalului biografic, dar și a complexității naturii scrierilor sale, fie ele filozofice, fie romantice. Un geniu neînțeles, putem spune, ce prefera să se cufunde în umbra neîncrederii, să se retragă în propriul univers în care își așternea cu cerneală propriile gânduri și trăiri la un nivel pe care marii critici abia reușeau să îl atingă. Romantic, melancolic și profund, marele scriitor își împărtășea intimitatea sentimentelor cu un condei, lăsându-se purtat de a sa viziune asupra lumii care azi ne oferă o perspectivă inedită, pe care doar geniul eminescian o poate reliefa.
Un pasaj care mi-a atras atenția, lecturând unicul roman al scriitorului, Geniu pustiu, este următorul: ,,A trece prin lume singur, mărginit în pași, în ochi, să te zvârcolești în strâmtoarea sufletului tău celui rece, să cauți a-l aprofunda și să vezi că e secat și că apele sale se pierd în nisipul secăciunei sociale, să ard de căldura unei societăți de oameni ce trăiesc numai din ura unuia cătră celălalt". Pentru prima oară m-am gândit la cel ce se află în spatele acestor cuvinte, nu la personaj, ci la scriitor, și pot spune că m-au atins pe suflet în profunzime făcând această conexiune. Vorbe la care, undeva într-un ungher al minții mele, m-am gândit și eu la un moment dat în viață, însă numai văzându-le acum, așternute pe hârtie, le-am înțeles sensul profund. Consider că, un atu al geniului este gândirea profundă și dincolo de vitrină pe care acesta o poate formula mai apoi printr-o traducere simplificată a adevăratei esențe a vieții pentru acei care îi caută sensul.
De o întâlnire absolut inedită cu poetul național au avut parte elevii claselor a XI-a A și B ai Liceului Teologic Baptist Emanuel din Oradea, în cadrul unei activități desfășurate în colaborare cu Universitatea din Oradea. Invitatul special al doamnei prof. dr. Alina Burcă a fost doamna prof. univ. dr. Delia Bîrle, un reputat psiholog și invitat al multor conferințe pe teme diverse ale psihologiei. Subiectul activității dedicate lui Mihai Eminescu a fost înțelegerea conceptelor de geniu și genialitate, explicate pe înțelesul elevilor din perspectiva unui specialist. Frumusețea acestor minute de popas meditative la ceas aniversar a fost chiar ,,genialitatea" doamnei psiholog de a-i captiva pe tinerii unei generații mereu în mișcare, în căutare de nou și greu de oprit din iureșul în care sunt prinși. Preț de câteva zeci de minute, toți ochii și toată atenția elevilor s-au focalizat pe materialul bine structurat, ușor de pătruns și extrem de accesibil lor, astfel că, la finalul prezentării, elevii au avut întrebări deosebit de incitante pentru doamna profesor. S-a adeverit încă o dată dictonul: Nu cantitatea, ci calitatea!
Luiza Domocoș, clasa a XI-a A
Prof. dr. Alina Burcă
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Activitate dedicată lui Mihai Eminescu. Înțelegerea conceptelor de geniu și genialitate.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:37 Ora standard a Europei de Est