Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Modelul nostru de inteligență, profesionalism, bunătate și dăruire!

Al 10-lea vulcanic – Simona Martin

Modelul nostru de inteligență, profesionalism, bunătate și dăruire!

Cel de-al 10-lea invitat al serialului ”10 vulcanici pentru Europa” este chiar directorul Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, doamna prof. Simona Martin –modelul meu de suflet, căreia îi datorez pasiunea mea pentru cărți și pentru studiul Limbii și literaturii române.

 Întâi de toate aș dori să subliniez impactul pe care l-a avut asupra mea și a colegilor mei profesorul perfect, profesorul ideal, pe care și-l proiectează fiecare elev în minte și în suflet.
 Văzută de pe când era elev al acestui liceu, coordonatorul acestui proiect, dl prof. Gheorghe Tileagă, a descris-o ca fiind „o elevă excepțională din toate punctele de vedere  - tânără, energică, vulcanică”, devenită un profesor extraordinar și un manager desăvârșit care visează să transforme Liceul Pedagogic într-o școală de elită.
 De la vârsta de 10 ani își plimbă pașii și sufletul prin acest liceu pe care îl iubește enorm. Primii pași în cariera didactică i-a făcut din postura de învățătoare, continuând apoi ca și profesoară de Limba și literatura română, în urma absolvirii Facultății de Litere din Cluj-Napoca, iar acum se află în fruntea echipei manageriale.
 Atât ca învățător, cât și ca profesor, i-a plăcut foarte mult să lucreze cu copiii și chiar dacă la început i-a venit destul de greu să treacă de la etapa de elev la cea de cadru didactic, toate dificultățile au fost depășite crezând cu desăvârșire în ideea că „atitudinea e cea mai importantă”.
 Întrebată fiind de elevi în legătură cu momentele comice din viața de elev (respectiv, de dascăl), doamna ne-a povestit ce i s-a întâmplat la finalul unei ore, când elevii unei clase au dorit să-i amintească discret că s-a sunat tușind în cor. Replica dumneaei a fost pe măsură:  „Așadar, pentru ora următoarea pregătiți volumul „Tușiți”, de Marin Sorescu.
 Alți elevi au dorit să afle ce pasiuni are un manager, cu ce se delectează în timpul liber. Evident că un filolog nu se poate despărți de cărți, iar autorul preferat rămâne Eliade...
 Ce-ar fi fost dacă nu era profesoară?
 Diplomat. Dar și funcția pe care o deține acum implică multă diplomație, nu? O aplicație a abilității diplomatice pe care o posedă a fost și coordonarea proiectului Comenius (timp de trei ani) cu tema „Tradiții carnavalești în Europa”.
Auditoriul și-a dorit apoi să afle după ce motto își conduce viața...
 Fiind pasionată de opera lui Octavian Paler, văzută ca o judecată de valori, doamna Simona Martin ne-a răspuns printr-o întrebare: „Spre ce mergem, dacă nu sosim nicăieri?” După care a completat „Am și sosit undeva, dar mai avem de mers”, ilustrând în această manieră caracterul său perfecționist, dar și latura optimistă.
Spunând că „Liceul Pedagogic este o a doua familie, i-am simțit întotdeauna aproape pe elevi și profesori și am remarcat sprijinul celor din școală”. Profesoara de atunci și managerul de acum a resimțit nevoia unei schimbări care să se identifice în mentalitatea celor din jur privind postura unui director, care trebuie să ofere posibilitatea de dezvoltare a celor din jur și mai mult să încurajeze această schimbare. Deși este o persoană care se află permanent în centrul atenției, datorită funcției dobândite, Simona Martin este un exemplu de modestie care admite că tocmai această atenție prelungită reprezintă un dezavantaj al meseriei.
  Ce-i place și ce mesaj le transmite elevilor săi?
„Îmi place să văd în jurul meu figuri vesele, persoane pline de bunătate, oameni cu o frumusețe interioară deosebită..., elevi frumoși, în fiecare zi, care să aibă mereu câte ceva de dăruit”, așa după cum chiar dumneaei dăruiește, zilnic, celor din jur bunătate și înțelepciune.
Concluzionând, vom spune că Simona Martin este modelul nostru de inteligență, profesionalism, bunătate și dăruire! (Eliza Vaș)

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:19:29 Ora standard a Europei de Est